Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar zijn de 1 eurocent munten gebleven en kan ik er nog mee betalen ?

Toegevoegd na 31 seconden:
1 euro centen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag ten alle tijden met een of twee eurocenten betalen, het is namelijk een wettig betaalmiddel. Alleen heeft nederland besloten ze niet meer te slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een winkel mag ze weigeren mits dat bij de deur duidelijk staat aangegeven.

Andere antwoorden (8)

ja je kan er nog mee betalen alleen krijg je ze niet meer terug omdat Nederland ze heeft afgeschaft,in Duitsland en Belgie krijg je ze nog wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er mee betalen, er zijn echter winkelketens die ze weigeren. Dit hoef je niet te accepteren omdat het een wettig betaalmiddel is. Een van die bedrijven is de Action.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna geen enkele supermarkt neemt nog eurocenten aan maar de Aldi doet dit nog wel. Op naar de Aldi dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hier in de buurt doet de aldi ook niet moeilijk als je met 100 of met een biljet van 200 euro komt.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar kan Albert Heijn nog een voorbeeld aan nemen. Die past niet alleen NIET op de kleintjes maar ook niet op de groten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Albert Heijn accepteert nog 1- en 2-eurocentmuntjes hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier accepteer de AH geen eurocenten meer en rond ook naar boven af!
Alleen bij de Aldi kun je nog met centen betalen en rekenen dus ook precies het bedrag af!
Je kunt ze vinden in mij spaarpot
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan.
maar waarom zal je dit doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt er gewoon dingen mee afrekenen. Dat moet een winkelier accepteren. Overigens, het is in feite allemaal eigen schuld, dikke bult van die vele centen in de kassa. Dan kijk ik vooral naar de zg kruidenier en supermarkten. Waarom moet alles verkocht worden voor bv 99 cent, 79 cent, 1,09 cent, ga zo maar door.Dan vraagt men om kleine muntjes. Dat was bij de guldencenten al zo, blijkbaar niets geleerd, bij de eurocenten doen ze het weer. Het oogt zo wat goedkoper als het verkocht zou worden op ronde bedragen. Flauwekul wat mij betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een wettig betaal middel
helaas zijn er veel winkels die dit niet meer aannemen
ook als je zegt dat het ze niet mogen weigeren
action is er een van ze vragen klein geld maar als je dit dan geeft nemen ze het niet aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Xenos nemen ze ook gewoon nog die muntjes aan :P alleen krijg je ze niet terug als wisselgeld.
En ook bij mij in de spaarpot zitten er een hele boel XD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding