Hoe komt het dat als het warm weer is je minder trek hebt om te eten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

In ieder geval minder trek in warm eten en veel behoefte aan extra drinken en dat vult dan meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je hoeft minder te stoken in je lichaam...

Toegevoegd op 01-06-2009 17:52:48
En dan heb ik het over gezonde mensen zonder overgewicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb helemaal niet minder trek als het warm is.
Een pan zuurkoolstampot gaat er op het strand prima in hoor.

En 's winters, als het 15 graden vriest, eet ik graag ijs. Voor 't geval dat dat je volgende vraag mocht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik precies zo.
Alleen heb ik in de zomer wel minder zin om te koken.
Wanneer het koud is, verbruikt je lichaam meer energie om de lichaamstemperatuur op peil te houden. Of je in de zomer minder energie verbrand is niet echt bekend. Als je op vakantie bent in een land waar het erg warm is, heb je sneller de neiging om bij het zwembad te gaan zitten. Juist omdat je rustiger aan doet zul je minder trek hebben in eten, want je verbrandt ook minder. Maar ga je in de zon een flinke fietstocht maken, zal je zeker honger (en dorst) hebben als je terugkomt.

Ook als je aan het werk bent heb je vaak minder trek in de zomer. Je krijgt vaak meer energie van warm en mooi zonnig weer waardoor de behoefte om te eten minder wordt.

Bij warm weer zul je over het algemeen meer vocht kwijtraken omdat je meer zweet, dus drinken mensen doorgaans meer en komt hierdoor het eten wat op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms voelt eten dan zo klef aan, bijvoorbeeld gesmolten chocola. Je hebt meer zin in koud eten of in drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas heb ik dat niet... of het nu koud is of warm... ik heb altijd trek...

Toegevoegd op 01-06-2009 19:43:40
dus ik denk dat het uitgangspunt van jouw vraag niet klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik vandaag ook weinig van gemerkt..

Ben wel hele dag flink actief geweest.