Leerling met een autistische spectrum in een sbo klas?

IK vraag me af of een leerling met een autistisch spectrum in het speciaal onderwijs in 1 klas met andere leerlingen, die een leerbeperking of leerbelemmering hebben die aandacht kunnen krijgen die ze nodig hebben?
Is het te realiseren?

De groepgrootte is maximaal 18 leerlingen en er is maar 1 leerkracht beschikbaar.

Reacties geven aan dat het veel afhangt van de leerkracht. Maar is het niet zo dat andere factoren net zo bepalend zijn: groepsgrootte, medeleerlingen, aantal beschikbare leerkrachten voor de groep?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dat ligt m.i. inderdaad ook aan de factoren die je noemt, maar ook aan het soort autisme van de leerling en aan het leerniveau. Bovendien, heel belangrijk: hoe is de sociale ontwikkeling / zijn de sociale vaardigheden van de leerling.
Met andere woorden: het ligt ook enorm aan de persoon.