hoe kan je beter dingen opnemen (het gaat om leren voor schooltoetsen)?

is het beter, als je 20 paragrafen moet leren, om elk paragraaf een beetje te kennen, of bijvoorbeeld 10 paragrafen heel goed kennen? Maakt dit een groot verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat ik zou doen is 2 paragrafen heel goed leren en de rest gewoon een beetje...

Het beste antwoord

Eigenlijk moet je een spiekbriefje maken met de belangrijkste dingen, alles doorlezen, en daarna het spiekbriefje met de paar woorden, na een tijdje zie het verband

dat weet ik omdat ik altijd spiekbriefjes maakte, maar soms kwijt raakte en toch voldoendes haalde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is echt per persoon verschillend.
Ik zelf kan het beste leren als ik een samenvatting maak, zodat ik alleen de belangrijkste punten hoef te leren en niet steeds dat lange verhaal door moet lezen.
En je kan naar mijn mening beter iedere dag een beetje leren dan in 1 keer heel veel.