hoe begin ik een eigen krant?

ik ben pas 13 maar kan je dan al een eigen krant of tijdschrift maken en laten drukken? het liefste zou ik een tijdschrift maken maar ik weet niet of ik daar te jong voor ben?

willen jullie alsjeblieft een serieus antwoord geven?!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

als je echt serieus aan een krant of tijdschrift wil gaan werken, ga dan eerst even na of je wel een hele krant/tijdschrift vol kunt krijgen. als dat het geval is moet je een "prototype" maken en opzoek gaan naar een uitgever, zoek iets op op internet of misschien weten ze het bij de boekhandel ook wel. zorg in ieder geval wel dat het er professioneel uitziet, ga misschien opzoek naar iemand die verstand heeft van graphic design en laat hem dan een ontwerp maken...

ja, er komt veel bij kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik had dit plan ook al een keer in mijn hoofd je kan hem in word maken en dan overal ophangen dat had ik ook gedaan maar de gemeenten haalt ze weer weg en het is heel veel werk je kan ook bij www.zelfkrantmaken.nl kijken succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg Hai als jij een krant wil maken moet je dat soort dingen zelf uitzoeken hoor.
je kunt beginnen met een klassenkrant, in overleg met je leraar/lerares! dat je een krant maakt speciaal voor je klasgenoten. dat was in mijn klas ook vroeger, en ik weet nog dat dat heel leuk was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn excuses, ik dacht dat je nog op de basisschool zat.. ik ben slecht op de hoogte van dat soort dingen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist op de middelbare school moet het maken van een schoolkrant een project zijn om aan te moedigen.
Praat er met je lerares(aar) Nederlands over.
Meestal is er op een middelbare school ook wel iets als de schoolkrant of een soortgelijk krant. Ik zou eens informeren of ze daar nog mensen zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt alles laten drukken.
Als je maar geld hebt.

Te jong is dus geen bezwaar, de centen misschien wel.

Maak een leuke tijdschrift of krantje. Dat moet je wel helemaal zelf doen, op de pc denk ik.
Dan print je het uit, eigen printer of laten printen.
Zorg dat het er mooi uit ziet.
Dat de teksten goed zijn.
Dat de illustraties kloppen en niet gejat zijn....
...En DAN heb je iets in handen.
Een zogenaamd "proefexemplaar".
Iets om te laten zien.
Iets om te laten beoordelen.

Dan vraag je aan iedereen wat ze er van vinden.
Vrienden, ouders, kennissen, klasgenoten, leraren.
DAN weet je of het kans van slagen heeft.

Juist op de middelbare school moet het maken van een schoolkrant een project zijn om aan te moedigen.
Praat er met je lerares(aar) Nederlands over.