Wat is de bedoeling van Fingerless Gloves?

Ik kreeg vorige week van mijn pa een paar Fingerless Gloves. Ik vindt ze super vet, maar vraag me af waar ze voor bedoeld zijn. Buiten is het super koud als je die handschoenen aanhebt.. is het de bedoeling ze binnen te dragen? hebben deze handschoenen ook een bepaalde geschiedenis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Cryofiel
13 jaar geleden
Als ze zo vet zijn, kun je ze een uurtje laten weken in water met een beetje afwasmiddel. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je ze niet gewoon vingerloze handschoenen/handschoenen zonder vingers noemen???
Cryofiel
13 jaar geleden
Vind ik ook! Als je Engels wilt spreken, zet dan je hele zin in het Engels, en niet zomaar een paar woorden.

Het beste antwoord

Ze zijn bedoeld voor buiten in de kou, voor taken die lastig of onmogelijk zijn met gewone handschoenen, zoals bijvoorbeeld voor fotografen en straatmuzikanten.
Het is dan natuurlijk nog steeds erg koud, maar met gewone handschoenen kunnen zij hun werk niet doen, en half bevroren handen zijn dan beter dan helemaal bevroren handen. Tegenwoordig zijn ze ook handig om mee te smsen en telefoneren als je buiten staat.

Je kan ze overigens ook prima binnen gebruiken hoor, als het frisjes is in huis, of als je graag warmere handen hebt. In bepaalde subculturen worden ze ook gebruikt als fashion statement, en dan worden ze ook wel binnen gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb zelf ook van deze handschoenen, en ik vind ze ideaal voor achter de pc. Je handen blijven warm, maar je kunt ook nog goed typen :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie vaak ook krantenbezorgers deze handschoenen dragen, zo kun je makkelijk de kranten uit je fietstas halen en je handen blijven iets warmer.
13 jaar geleden
Ze zijn handig voor al het werk waar je je vingertopjes hard voor nodig hebt terwijl het koud is. Vandaag de dag zijn ze vooral handig voor sms'en en internetten op je mobieltje in de bittere kou, b.v. als je op de trein staat te wachten.

Ik ken sterrenkijkers die ze aandoen als ze in de winter met hun telescoop aan het rommelen zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er ook maar met een extra kapje aan zodat het langs buiten op wanten lijkt.
Ik gebruik het als ik er in de winter op uit trek met mijn fototoestel. Je kan nog gewoon foto's trekken, maar tussen het trekken door (of voor de ongebruikte hand) kan je gewoon het kapje erover doen en heb je er niet zo'n last van, van de koude
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling van je vader is misschien dat je gaat krantenbezorgen.