Hoeveel geld is er gevonden in loods in Zandvoorde?

In Zandvoorde (Belgie) is de grootste cannabisplantage ooit ontdekt in de geschiedenis van Belgie.

Er waren in honderden dozen briefjes van 50 euro verstopt. Mijn vraag; hoeveel geld is er ongeveer in die dozen verstopt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Dat zou liggen aan het formaat van de dozen, zou je zo zeggen. Als je uit zou gaan van een formaat schoenendoos, en ze zouden 'verstopt' zijn (dus niet tot de deksel volgestopt zijn) zou je denken dat er zo'n 50 briefjes per doos in zouden moeten zitten (dat is al een redelijk stapeltje). Do the math :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ga je pas maandag horen.
Het parket van Ieper vroeg de media donderdagavond een embargo te respecteren en niet voor maandagnamiddag over de ontdekking van de cannabisplantage te berichten. Het parket geeft maandagnamiddag een persconferentie waarin het dossier uit de doeken wordt gedaan en de media de gelegenheid wordt geboden om beelden te maken op het landbouwbedrijf van Lagrou.
14 jaar geleden
Even een schatting doen;
aanname1: het waren schoenendozen.
aanname2: honderden dozen = 200 dozen.

- in een doos passen 1800 briefjes.
- dat is dus 1800*50=900*100=90.000 euro.
- 200*90.000 = 18.000.000 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die schatting hierboven is erg leuk, maar slaat nergens op. Het is gewoon duimgezuig.
Het enige juiste antwoord is dat dit niet te schatten is. Als iemand met een correct antwoord komt voordat de pers hiermee komt, zou ik die persoon arresteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad het enige juiste antwoord.