Hoe snel mag een vraag gesloten worden ?

Ik heb nog ernstige last van beginnersverslaving hier op GV, dus ben een redelijk aantal keren per dag online, maar toch valt het me al op dat veel - vaak leuke- vragen al gesloten zijn, voor ik ze uberhaupt heb zien verschijnen.

Zo stuitte ik net op een vraag die nauwelijks drie uur open had gestaan. Mij lijkt persoonlijk toch dat je alle deelnemers een minimale kans moet gunnen om en vraag te kunnen lezen enbeantwoorden, zeg pakweg 24 uur (als je elke dag 1 keer inlogt om evende nieuwe vragen door te kijken ofzo).

Bij een vraag om een feitje kan ik het me voorstellen ; beantwoord is beantwoord, en goeie uitkomst of oplossing is ook eonde discussie, maar als het om een interpretatievraag gaat, zou er toch een minimale richtlijn moeten zijn hoelang deze openblijft ??

Dit is bijvoorbeeld zo'n vraag ; als ik die over drie uur sluit, hebben mijns inziens te weinig mensen in elk geval de káns gehad er hun licht over te laten schijnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dit is natuurlijk afhankelijk van het soort vraag en het soort antwoord dat het verijst. Als er maar een antwoord mogelijk is en dat antwoord wordt al snel gegeven dan kan de vraag al snel worden gesloten. Binnen 1 uur. Echter als er een meningsvraag wordt gesteld dan kan hij vrij lang open staan. Persoonlijk houd ik als maatstaf hoe actief de vraag de vraag nog wordt beantwoord. Stel ik heb een paar uur geen nieuw antwoord of nieuwe reacties gezien. Pas dan sluit ik de vraag. De meeste vragen worden niet meer gezien als ze een paar uur op de website staat. Dus als er geen antwoorden meer komen dan kan je de vraag sluiten. Dit is afhankelijk van het soort vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan meteen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas na 1 uur.

Toegevoegd op 06-06-2009 17:24:58
Dit is zo geregeld om andere gebruikers ook een kans te geven te antwoorden.
Wellicht komen er nog aanvullende of betere antwoorden binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens geprobeerd om een vraag snel te sluiten en kreeg toen het bericht dat het pas na 1 uur mogelijk is.

Dus om antwoord te geven op je vraag: Na 1 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent al de tweede die dit zegt, de vraag is meer bedoeld om na te gaan wat redelijk zou zijn om iemand nog de kans te geven om te antwoorden.
Een vraag mag pas een uur na publicatie worden gesloten.

Toegevoegd op 06-06-2009 17:33:26
Oh, ik zie dat anderen precies hetzelfde hebben geantwoord.

Dat krijg je ervan als je een vraag opent in een nieuw venster, dan andere dingen gaat lezen, en dan terugkomt naar de vraag om een antwoord te typen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent al de derde die dit zegt, de vraag is meer bedoeld om na te gaan wat redelijk zou zijn om iemand nog de kans te geven om te antwoorden.
Je hebt daar een punt, maar als ik als vraagsteller bijvoorbeeld een antwoord krijg wat me 100% bevredigt kan ik om die reden beslissen deze met een uur te sluiten (eerder kan niet). De vraagsteller weet voor zichzelf met welk doel hij de vraag heeft gesteld, en beslist ook weer wanneer deze gesloten wordt. Mensen vissen dan achter het net en dat is inderdaad soms jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller dat zelf bepaald. Als hij een goed antwoord heeft gekregen, waarom dan open laten staan. Bij meningsvragen zo het imo altijd open moeten blijven, omdat je geen beste antwoord kan hebben.