Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen mensen in laboratoria altijd witte jassen?

waarom geen zwart, bruin etc...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wiite jassen worden al heel lang gebruikt, of je nu in een labaratorium werkt of in de verpleging, bakkerijen etc. Het witte katoen staat voor: Reinheid, contrasterend, je ziet er alles op. En wit is sneller gewassen, immers deze is sneller vies, het komt de higienne ten goede. Witte uniforms in elke setting geeft de reinheid aan. Op dit ogenblik wordt ook lichtblauw gebruikt. En als je geen fleurige dekbedden hebt, vind je altijd witte lakens. Reinheid en schoonheid samen dus. Addy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hygiëne denk ik! Op witte kleding zie je alles!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleding van laboranten moet steriel zijn. Daarom wordt het vaak gewassen. Zou je gekleurde kleding nemen, dan verkleurt die door het constante wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je op een verflaboratorium werk?
als er dan iets chemisch op lekt of spuit of zo dan zie gelijk waar het zit zodat je dat deel gelijk kan afspoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen in laboratoria, ook ziekenhuizen bv
Ik denk niet dat het te maken heeft met het feit dat je er alles zou op zien, dan kan je beter zwart nemen daar zie je echt alles op.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat wit reinheid suggereert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding