Waarom komt de naam 'Jantje' zo vaak in moppen terug?

Hoe is dit ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

het komt zo vaak voor omdat het een bekende naam is in nederland en de naam voor name vroeger veel voor kwam. veel moppen die er dan nu nog bij worden verzonnen wordt jantje gebruikt omdat het een makkelijke en toch ook wel een echt moppen naampje is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jantje is de verkleinvorm van de naam Jan. Deze naam is kort en eenvoudig en komt in Nederlandstalige gebieden erg veel voor. In moppen is iemand met de naam Jantje vaak een onschuldig maar pienter jongetje, die in zijn kinderlijke onbevangenheid taboedoorbrekende en vaak seksueel getinte vragen stelt of opmerkingen maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het gemak van een veel voorkomende naam. Het zelfde heb je bij Joodse mopjes, er is altijd wel een Sam.