Zo`n klein plastick dingetje, heet heet volgens mij een Stamp It. Echt geweldig, je prikt er even goed in en je hebt totaal geen jeuk meer. Werkt veel beter dan `gewoon`een kruisje zetten terwijl dat hetzelfde doet in principe maar dit werkt gewoon meteen en heel lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Ik doe er gewon meteen een pleister op (zo'n ouderwetse stoffen), en die doordrenk ik met azijn. Tegen dat de pleister droog is , is de jeuk ook allang weg. Ik weet niet hoe en waarom dat werkt, maar het werkt wél.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muggenbeten die sterk jeuken kunnen met een corticosteroïd zalf worden behandeld. Corticosteroïdzalf is vaak erg effectief in het bestrijden van de jeuk en hoeft niet langer dan enkele dagen gebruikt te worden. Ook lokale antihistaminica kunnen effectief zijn in het bestrijden van de jeuk en de zwelling. Wanneer er sprake is van een bacteriële infectie die de beet compliceert is behandeling met antibiotica zalf (bv. fusidinezuur) aan te bevelen. Bij een meer uitgebreide bacteriële infectie is het raadzaam om de arts te raadplegen omdat dan wellicht ook een systemisch antibioticum nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citroensap of azijn erop smeren, neemt de jeuk weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je de jeuk na een muggenbult bedoelt?

Insectenpen, azijn, tandpasta, ijsklontje, water met keukenzout (deppen) of speciale zalf.

Met azijn en tandpasta heb ik zelf goede ervaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij helpt dit zalfje Nestosyl goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt allereerst het beste zorgen dat je niet gestoken wordt. Een paar tips hiervoor zijn: horren voor de ramen; onder een klamboe slapen; veel knoflook eten (muggen schijnen je dan niet lekker te vinden) en je insmeren met een speciaal middel tegen muggenbeten (bijv. autan); of een citroenplant op je slaapkamer zetten.
Als je eenmaal gestoken bent, is het natuurlijk een ander probleem. Ook hier zijn een heleboel middelen tegen. Als je niets in huis hebt, schijnen tandpasta of azijn tegen de jeuk te helpen. Er zijn ook smeerseltjes zoals; Azaron, prikweg; after-bite. Er is ook een vacuumpompje te koop bij de drogist waarmee je de door de mug ingespoten stof wegzuigt. Ook zijn er een heleboel planten die tegen jeuk helpen (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat van die knoflook is onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit een onderzoek gedaan door de Universiteit van Edinburgh blijkt dat de geur helpt tegen muggen. (zie link) http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoflook
Zoek in het wild of tuin naar Hondsdraf. groeit meestal in halfschaduw, kruipend en met blauwe bloempjes.
Kruid ruikt sterk. Neem een handjevol kruid en wrijf dat over de bultjes.
Ook prima tegen brandnetel bulten.
Helpt direct!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een klein drupje teatree-olie of een beetje teatree-zalf erop... werkt ook preventief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Horren voor de deuren en ramen... voorkomen is veel beter dan genezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij Etos tubetje halen
heet "na de beet gel"
kost weinig doet veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spuug.
Het klinkt een beetje vies maar het helpt echt!!
1 keer was ik gebeten en toen deed ik er spuug op,
en de volgende dag voelde ik helemaal niks meer, echt waar!!!