Zin in de vakantie?

Is de vakantie een opluchting of is 6 of 7 weken te lang? ik hoor altijd verschillende meningen. Ik wil graag jullie mening horen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb echt zin in vakantie. Kan haast niet meer wachten. Misschien is het ook meer omdat ik er echt aan toe ben. Ik werk 49 weken per jaar, 6 dagen per week en over het aantal uren wil ik het liever niet hebben. Door het hele jaar heb ik nooit 1 vrije dag, behalve dan 3 weken zomervakantie. Kun je je voorstellen dat je dan echt zin in vakantie heb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

zes of zeven weken is absoluut niet te lang... helaas heb ik niet zoveel vrije dagen in een jaar dat ik zes of zeven weken weg kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6 of 7 weken? pffff ik heb maar 25 dagen op een heel jaar.
ik denk er sterk over na om toch maar terug naar school te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom elk jaar weer dagen te kort, dus wat mij betreft is 6 of 7 weken niet te lang.
Ik vind het wel altijd een heel gedoe dat op vakantie gaan, maar als ik er eenmaal ben dan vermaak ik me wel.
Eerlijk gezegd blijf ik het liefst thuis, lekker een beetje aanrommelen. Niks moet, alles mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaa, heerlijk, die vakantieperiode!

Lekker rustig op de weg, lekker rustig in de trein, op het werk kun je veel dingen gedaan krijgen. Daarnaast is het meestal erg lekker weer. De fijnste periode om thuis te zijn in Nederland!

In november en februari, als het weer koud en slecht is, en de wegen en de treinen vol, trekken wij er lekker op uit naar een warm land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn het 100% eens!
Ik denk dat het uitkijken naar de vakantie al een groot deel van het vakantieplezier is. En dan als de vakantie eindelijk aanbreekt heb je er zo erg naar verlangt dat je het van jezelf wel leuk móet vinden. Ik zelf vind het dan ook altijd erg leuk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet te lang, maar voor ons gevoel gaat het altijd weer te snel. (The time flies...) Maar ik vind vakantie niet altijd een opluchting, want ik weet altijd dat ik daarna weer aan de bak moet... Dat hoort gewoon bij het leven. Dus geniet ik met volle teugen van mijn niet-vakantiedagen, die kan ik net zo leuk maken!!! Vakantie is niet het einde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat houd vakantie in? Achterover zitten in een stoel en flesjes bier weg tikken? Dan is 3 dagen al te lang. En 6 of 7 weken vakantie is al heel lang geleden dat ik dat heb gehad. Zit er om heel eerlijk te zijn ook niet op te wachten. Werk kan ook hobby zijn voor mensen. Ik werk eigenlijk ook in mijn vakantie, wel met een iets andere instelling maar toch... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben nou toch wel benieuwd wat voor werk je doet :)
voorm een scholier zou 2,5 maanden misschien net lang genoeg zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die scholier nog een vakantiebaan heeft van 2 maanden, dan lijkt me dit wel voldoende ;)
Ja maar als deze begonnen is vind ik het al minder.
Het is naar de vakantieperiode toeleven wat bij mij nummer 1 is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog leerplichtig was, was ik altijd erg blij met die 7 weken vakantie. En zeer zeker omdat wij altijd 2 á 3 weken daarvoor al weg waren geweest. Dankzij een maas in de leerwet...

En in die 7 weken had ik één week sportkamp en was ik 6 weken 50 uur per week aan het werk in het bedrijf van mijn vader...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Op school wil ik altijd vakantie en in de vakantie wil ik altijd iets te doen hebben. Kwestie van verkeerd plannen. Op vakantie verwaarloos ik mezelf sneller dan wanneer er van alles te doen is.