wat betekend ditAla sma mek ing fowtu nanga ala sma kisi okasi

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Dat betekent: "Wat kom je hier eigenlijk doen?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dat lijkt mij geen serieuze vertaling, want de tekst die gegeven is, is veel langer.
Antoni
14 jaar geleden
Desalniettemin: een origineel antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nietaldestemin... Ik denk ook niet dat het een serieuze vraag is (?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dit geen serieuze vraag? Iemand wil gewoon weten wat een Surinaamse zin betekent. Lijkt me nou niet direct een vraag die als grap bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit Surinaams is, waarom wordt dit er dan niet bijgezet? Voor mij is het zo gelijk als Koeterwaals. Een beetje meer info zou geen kwaad kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die daadwerkelijk weten wat het betekent en er dus een zinnig antwoord op kunnen geven, hebben die informatie ook niet nodig dan, of wel dan? Is mijn vraag: "wat betekent 'Bonjour monsieur, ca va?'" minder serieus als ik er niet bij vermeld dat het Frans is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, Frans kan ik wel lezen, maar Surinaams niet. Dus dat betekent dat dit bericht alleen voor Surinamers is bedoeld? Vind ik goed hoor, maar zet dat er dan toch maar bij en doe niet zo geheimzinnig. GV is er voor iedereen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het lijkt mij niet dat deze vraag alleen voor Surinamers bedoeld is. (Ik ben zelf ook geen Surinamer trouwens, ik weet toevallig dat het Surinaams is). Ik kan mij niet voorstellen dat het de vraagstellers bedoeling is geweest om geheimzinnig te willen doen. Maar goed, zeker weten doe ik dat niet natuurlijk, daarvoor zou ik het aan hem/haar moeten vragen. Maar ik heb er geen belang bij om dat te weten eerlijk gezegd. Maar als iemand vraagt "wat is een ?", zonder erbij te vermelden dat het om een natuurkundige term gaat, zou je het dan ook als geheimzinnig bestempelen? Dat jij toevallig geen Surinaams herkent, wil toch niet zeggen dat iemand dat er expliciet bij hoeft te vermelden, of dat het iemand intentie is om geheimzinnig te doen? Waarom zou iemand hier geheimzinnig willen doen? Ik kan er eerlijk gezegd geen rationeel antwoord voor verzinnen. Maar misschien heb jij wel een goede reden om dat te vermoeden?
Ala sma mek ing fowtu nanga ala sma kisi okasi

ik gok iets als:

"alle mensen maken kans op fouten"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle mensen maken fouten en alle mensen krijgen kansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle fouten maken mensen en alle kansen hebben kans op fouten.
14 jaar geleden
dit eten smaakt me eigenlijk helemaal niet maar smaakt een beetje naar kaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De originele zin kan ik geen kaas van maken ; of het moet Surinaams zijn, dat kent de Googel-vertaler niet als taal (foei!) , evenmin als papiamento en sranantongo.
Is het niet één van die drie voor mij onvertaalbare talen, dan maakt het niet zo veel uit wat de orignele zin was en heb je hem vermoedelijk een keer of wat door Babelfish getrokken.

Toegevoegd op 05-06-2009 10:16:10
Even verder gekeken, ik was toch nieuwsgierig, en het is inderdaad Sranan Tongo, een Surnaamse taal met veel nederlanse, engelse en Spaanse en ongetwijfeld nog meer invloeden, maar dat is bijna net zo lastig te vertalen als latijn.
Vrijwel letterlijk staat : Iedereen maakt vergissingen maar iedereen krijgt nieuwe kansen.

Woord voor woord te vertalen met het superhandige online woordenboek Sranantongo.