Door training en heldhaftig optreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de situatie goed in te schatten en proberen de persoon die hij redt, zonder gevaar voor zij eigen leven uit de vlammen te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben kleding die zeer goed tegen hitte beschermt. Daarnaast hebben ze luchttoevoer vanuit luchtflessen die ze mee kunnen nemen. Via de radio kunnen ze bepaalde delen van een gebouw extra besproeien / nat houden om ze begaanbaar te houden en tenslotte kunnen ze via ladders ed ook hoog in gebouwen mensen een uitgang verschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder andere door tijdig het gas en de elektriciteit af te sluiten.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze nooit alleen werken. Ze zijn met een heel team en iedereen weet precies wat hem te doen staat. Daarbij hebben ze natuurlijk ook de juiste materialen tot hun beschikking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze juiste kleding en materialen bij hebben om dit te doen en ze zijn ervoor opgeleid.
En heel soms kunnen ze ondanks al hun spullen en opleidingen nog iemand niet redden omdat er een te groot gevaar is.
En ze hebben lef vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een deur open te breken .
Die jij niet open kunt krijgen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door in de eerste plaats voor zijn (haar?) eigen veiligheid te zorgen. Het grootste risico bij een brand is niet het vuur en de hitte maar de rook om twee redenen: verstikkingsgevaar en zichtbelemmering. Brandweerlieden worden gedegen getraind om met die gevaren om te gaan en hun weg te vinden terwijl het zicht ernstig belemmerd is. Meestal wordt er gebruik gemaakt van perslucht en communicatie met de teamleden is essentieel voor de veiligheid en natuurlijk voor het redden van slachtoffers.