wat gebeurd er met een dood kalf?

Waar gaat het heen en hoelang mag het onder het zeil blijven liggen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (4)

het wordt opgehaald door rendac, en verwerkt in een destructiefabriek in son.
13 jaar geleden
Als aanvulling van Rieneke's antwoord, het wordt dezelfde dag opgehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben 't hier over de afvoer van kadavers.
Kadavers van landbouwhuisdieren moeten door de ontdoeners worden aangegeven bij het destructiebedrijf. Het destructiebedrijf is verplicht de kadavers op te halen en te verwerken. De kadavers moeten op een speciaal daarvoor aangewezen plaats worden aangeboden. Ze moeten zijn afgedekt en niet bereikbaar zijn voor vogels, knaagdieren, honden, katten of ander ongedierte.

Professionele bedrijven
Kadavers tot 40 kg kunnen in speciale tonnen worden aangeboden. Dat is hygiënisch en praktisch en tegelijk kan bij geringe uitval de frequentie van het ophalen worden beperkt. De ton moet zodanig zijn ontworpen dat hij stevig genoeg is om te worden opgepakt, goed is schoon te maken en afgesloten kan worden. De kadavers moeten dan wel gekoeld worden tot ten hoogste 10 ºC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kadavers worden opgehaald door de destructor.De huid van het kalf wordt eraf gehaald en verkocht de rest wordt verbrand.
Kadavers mogen maximaal 3 dagen aan de weg liggen en als het heet is maximaal 24 uur.Dit ivm weekenden als er vrijdags iets dood gaat wordt dat normaal maandag opgehaald maar met warm weer komen ze het ook op zaterdag ophalen.