wie kan mee helpen denken voor een HBO-opleiding?

Ik vind veel dingen leuk en ik vind veel dingen niet leuk.
Ik wil graag later wat gaan doen wat niet met gezondheid, milieu of techniek.

Daarom wil ik graag de economie kant uit, maar ik wil later niet terecht komen op een saai suf kantoor. Graag zou ik wat afwisseling in mijn werk willen hebben en beschikken over meerdere taken.

Zijn er opleidingen met Talen en Geschiedenis gecombineerd, zoja welke?

Ik vind het leuk om iets te doen met geschiedenis of talen, maar ik kan niks vinden op internet

wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Op deze sites kun je bijvoorbeeld eens tests doen, waarin misschien voor jou handige aanwijzingen staan wat je zou kunnen doen. :)
http://www.opleidingenberoep.nl/ts/ob/tests.php
http://www.basicorange.nl/ssc/keuzetest1.asp

Succes ermee. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je in eerste instantie willen aanraden om niet het woordje 'niet' te gebruiken. Dus je vindt veel dingen leuk, je richt je dan ook alleen op de leuke dingen. De 'niet' leuke dingen zijn sowieso niet interessant voor jou. Dus vergeet die maar en heb het daar niet over!

Een combinatie met geschiedenis en talen, dan ga ik meer denken aan de reisorganisatie. Als reisleider met een specialisme voor een bepaald land.
Hoe bedoel je dan saai op kantoor! Je bent dan lekker in dat land tussen de mensen. En afwisseling in overvloedige zou ik zeggen.

http://www.google.nl/search?client=opera&rls=nl&q=reisleider+hbo&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand kan je eigenlijk echt helpen me het bedenken van een HBO opleiding voor jou, want iedereen heeft weer andere interesses.
Je zou misschien met je decaan kunnen praten.
Op school hebben ze ook een test die kan zien waar jou interesses ongeveer liggen.

Er zijn ook veel beroepskeuzetests te vinden op internet. Verder kan je misschoen informatiebrochures gaan aanvragen op de websites van HBO opleidingen die jou wel leuk lijken. En je zou ook open dagen kunnen gaan bezoeken.

Misschien is de opleiding International Business and Languages iets voor je? Je bent zo in contact met verschillende ondernemingen in het buitenland.

Veel succes met het vinden van een leuke HBO opleiding!

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschoen = misschien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder gezegd zijn er genoeg testen op het internet te vinden. Gebruik verder je netwerk en vraag eens of je met iemand een dagje mee naar kantoor mag. Je wilt niet weten hoe dynamisch een kantoor kan zijn. Ik wens je sterkte bij het maken van je keuze.