in china is toch iedereen op oudejaars dag jarig, of op nieuwjaarsdag opeen van deze 2 dagen vieren ze namelijk allemaal hun verjaardag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.7K

Het beste antwoord

op nieuwjaarsdag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerste dag van het nieuwe jaar. Sluit mooi aan met een nieuw jaar dat iedereen jarig is op de eerste dag van het nieuwe jaar. Big Party!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee.

In China vieren ze zowel de echte geboortedag, alswel de eerste dag van het nieuwe jaar als verjaardag.

De 'gewone'verjaardag is de verjaardag van je echte leeftijd. De chinese (!) nieuwjaarsdag is voor je schijnleeftijd, welke altijd een jaar ouder is dan je echte leeftijd. Dus als je in gewone verjaardagen 14 bent, wordt je op chinese nieuwjaarsdag 15.

Officiele documenten registreren je geboortedatum & leeftijd. Personen gebruiken de nieuwjaarsverjaardags leeftijd

[Zie http://www.answerbag.com/q_view/170561

i'm chinese, and the way this works is that yes, you do celebrate your own birthday and you do officially turn a year older on that day. but your actual birth age is what we call, quite literally translated, "real age". the fact that another birthday is celebrated on new year's (note chinese new year not january 1st) gives every person a "fake age" or "feint age". the feint age is always one year older than the person's actual age. for example, if someone turns 14 on their actual birthday, their fake age will become 15 once the next new year's comes. legally, chinese people's ages are recorded according to "real age". socially and culturally, a person's age is their "fake age". this goes especially for younger adults and below. so if someone were to ask casually a 12-year-old what their age was, the proper reply would be 13 because it is assumed that is the "feint age".]