Hoort dat zo bij + lenzen? Dat je ogen minder makkelijk scherpstellen op veraf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Nee het is juist andersom.
Als je moeite hebt met ver zicht, dan heb je -
Heb je moeite met dichtbij, dan heb je +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij hoort dat niet zo. als het de eerste keer is dat je lenzen draagt kan dat wel het geval zijn. dit is slechts gewenning.
ik draag zelf ook lenzen maar heb een negatieve sterkte en ik heb daar geen last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin kun je er wel last van hebben. Ik heb zelf - lenzen, en de eerste 3 dagen kon ik minder makkelijk scherpstellen van dichtbij.
Ik denk dat het na een aantal dagen wel weg gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er meer aan hebt deze vraag aan je opticien of oogarts te stellen. Als ik de voorgaande antwoorden lees schiet het nl. niet echt heel erg op (sorry voor de beantwoorders, niet negatief bedoeld hoor!). Je kunt wel gaan gissen of ze goed opgemeten zijn, maar ik denk dat de vakman in dit geval de goede informatie kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je lenzen zijn juist om te zorgen dat je beter ziet!

Maar natuurlijk moeten je ogen in het begin wennen, daar kan het aan liggen..