Horen pakketbezorgers van TNT door te geven waar ze het pakket hebben gebracht?

Ik krijg elk jaar mijn kerstpakket via de post opgestuurd. Op een gegeven moment hoorde ik dat al mijn collega's hun pakket al hadden ontvangen en ik nog niet. Ik dacht eerst dat het gewoon wat later werd.
Een tijd later sprak iemand me buiten mijn flat aan dat hij een pakket had gekregen van TNT voor mij. Het is dat deze man mij zelf daarover informeerde anders wist ik nu nog steeds niet waar mijn pakket was. Horen pakketbezorgers dit aan te geven als ze een pakketje bij iemand anders in de flat afgeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

ja ze zijn verplicht een briefje in de bus te doen wat ze met je pakket gedaan hebben.Of afgegeven bij de buren ,of ze komen nog eens ,of naar het postkantoor gebracht.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de site van TNT staat dat als je niet thuis bent ze het standaard bij de buren afgeven maar als je in een flat woont heb je wel heel veel buren.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat doet TNT Post als ik niet thuis ben als mijn pakket wordt bezorgd?

Wanneer we een pakket, zonder aanvullende diensten, niet bij u kunnen afleveren op dinsdag tot en met vrijdag, bieden we het standaard aan bij uw buren. Als

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat doet TNT Post als ik niet thuis ben als mijn pakket wordt bezorgd?

Wanneer we een pakket, zonder aanvullende diensten, niet bij u kunnen afleveren op dinsdag tot en met vrijdag, bieden we het standaard aan bij uw buren. Als we het pakket ook niet bij uw buren kunnen afleveren, bieden we het later nog een keer aan. De dag en het tijdstip van de tweede bezorging zijn afhankelijk van de dag van de eerste bezorging.

Tweede keer niet thuis
Als u en uw buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd, daarna gaat de zending retour naar de afzender. Het adres van het betreffende afhaalkantoor vindt u onderaan op de voorkant van het bericht van ontvangst.

De postzending kunt u de eerstvolgende werkdag afhalen. Postzendingen die op een vrijdag tevergeefs aangeboden zijn, kunt u de daaropvolgende maandag afhalen.

dit is het hele stuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja ze horen een briefje bij jou in de bus te gooien waarop staat waar je pakket is afgegeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UPC en Fedex gooien een briefje in de bus met: bezorgd bij enz.
Het lijkt mij normaal dat TNT dat ook doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee

Toegevoegd na 1 minuut:
nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine aanvulling op deze vraag, aangezien de post geprivatiseerd is zijn er meer postbezorgingsbedrijven bij gekomen.
Mijn postpakketten heb ik al teruggevonden..door het raam van de bijkeuken (gevonden omdat mijn ex zijn spullen kwam halen) in de container...(ja serieus)..en geen van de keren hadden ze verteld waar ze het gelaten hadden. Je kunt aan de sticker zien bij wie je moet wezen en zodoende bij het betreffende bedrijf je klacht indienen.

-Tnt post te herkennen aan: port betaald tnt post. tel nummer: 058 233 33 33
-DHL Global mail: port betaald selektmail of DHL Global mail, SM of DHL/SM 030 214 95 67
-Sandd: port betaald en/of Sandd of SNd met een nummer 055 368 25 25
-Netwerk SVP: Port betaald Netwerk VSP of SVP 0900 877 46 36

Misschien dat dit alleen voor Noord NL geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat horen ze wel te doen
Maar het is is dodelijk vervelend saai en (zeer)slecht betaald werk waardoor de motivatie van bezorgers in het algemeen ver onder het nul punt is
Bronnen: