Wat is jou favoriete jaargetijde?

Herfst, winter, lente of zomer?

En waarom..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (22)

Het jaargetijden vind ik niet zo heel belangrijk. Zolang het maar droog, tussen de 18 en 23 graden en een normale luchtvochtigheid is...

Maar evengoed hanteer ik de slagzin: "Met storm, wind, of regen? U komt ons overal tegen!" met mijn bedrijf. Maar dat gaat niet altijd met evenveel plezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de junimaand, dus zowel lente als zomer. Ik vind de natuur dan het rijkst qua groen en qua bloemen, met name de rozen waar ik gek op ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lente, dan voel ik me een stuk beter doordat het weer over het algemeen mooier is en ik dus minder ziek ben....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lente, de eeuwige lente , de hoop in een bloemenknop, het langzaam ontwaken van nieuw leven, het verlangen naar de eerste zonnestralen na zes maanden regen, mist en hagel.
De lente is het kindzijn in ons : de bewondering , de nieuwsgierigheid voor elk nieuw ontluiken. Ja, een bewuste lente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut de zomer!!
Omdat het dan zo heerlijk lang licht is en je (als het goed is) zo zonder jas de deur uit kan lopen, het leven is dan veel vrijer met meer mensen op straat en op terrasjes.
Het hoeft niet heel erg warm te zijn, zo tussen de 20 en 25 graden, blauwe lucht met een paar schapenwolkjes en 's nachts regen voor de planten vind ik het allerfijnst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de herfst heerlijk! Ik heb in de lente en zomer altijd vreselijk veel last van hooikoorts, en als het dan eindelijk herfst wordt ben ik echt gigantisch blij! Daarnaast vind ik de kleurverandering van de bomen echt heel erg mooi en het feit dat de temperaturen een stuk aangenamer zijn voor mij vind ik fantastisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen favoriete jaargetijde. Ik vind het juist heerlijk dat de seizoenen elkaar afwisselen. Ik zou niet in een land willen leven waar het altijd winter is of altijd zomer.
Juist na een heel koude of natte winter weer heerlijk genieten van de lente en zomer, echt fantastisch. En de herfst is natuurlijk ook heel mooi. Stormen vind ik ook niet slecht, zo lang ze zich maar aan hun jaargetijde houden.
Ik denk dat ik het wel zo kan formuleren: ik vind een echte zomer, echte herfst, echte winter en echte lente het prettigst. Geen halfslachtig gedoe dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dit een moeilijke, want ik ben zowel een liefhebber van het voorjaar als van het najaar.
De lente maakt me blij omdat de natuur dan weer tot groei en bloei komt; je de vogels weer hoort zingen en ook de geur van het voorjaar heeft iets speciaals. Van het voorjaar krijg ik energie.
Wat ik in het najaar echt niet te versmaden vind, zijn herfstwandelingen in een klein beetje stormachtig weer. Tintelend, met rode wangen en helemaal uitgewaaid kom je dan terug. Maar tijdens die wandelingen voel je de krachten van de natuur; je kunt genieten van de prachtige herfstkleuren en de verschillende soorten paddestoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lente.

Een orgasme van de natuur, alles bloeit, alles groeit. Jas uit en de natuur in.... heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk jaargetijde heeft z'n charme.

Mijn favoriet is de lente. April en mei. Dan wordt het al lekker lang licht, lekker vroeg ook, je wordt lieflijk gewekt door het vogelconcert buiten. Alles begint weer te groeien en te bloeien. Voor het eerst weer buiten zwemmen in de plas. 's Avonds lang genoeg licht om na het werk nog te kunnen roeien. Maar ook nog vroeg genoeg donker om goed te kunnen slapen.

Niet zo lang licht als in de zomer, zodat je ook *kunt* slapen - geen buren die tot heel laat in de tuin zitten, met luide stemmen en stinkende bbq.

Prachtige temperatuur. Vooral 's nachts nog lekker fris - de optimale slaaptemperatuur is als het buiten tussen 5 en 10 graden is.

Nog geen hooikoorts (is bij mij vorige week begonnen).

Maar ook de herfst en de winter zijn mooi. Een fikse storm, dat je om de hoek van een gebouw komt fietsen en plotseling volle kracht moet zetten omdat daar de wind vol waait. Of een prachtige winterdag met felle zon en blauwe lucht. Kou is niet erg.

Zolang het maar droog is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zomer!! Ik wordt altijd zooo blij en hyper van de zon! Echt heerlijk, als de zon schijnt heb ik overal zin in, ben ik helemaal in m'n element! En natuurlijk hoort de lente daar ook bij want dan schijnt de zon ook al! En ook heel mooi die bloesem en die beginnende bloempjes! :D
Luvvv the sunshine!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk zomer,l lekker op het terras of in de tuin genieten met een zoet en sterk drankje. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lente.
De lente heeft iets in zich van een belofte.
We gaan toe naar een periode met beter weer, vakantie,
vrolijkere mensen. Het leven is makkelijker, speelt zich meer buiten af en het voelt positiever, ook door alle kleuren van de natuur. Steeds langer licht 's avonds.
Je proeft het leven veel meer in de lente.
Fysiek en geestelijk voel ik me dan beter.
Zoals vandaag dus, yeahhhh.

Toegevoegd op 02-06-2009 10:13:17
En alle vogels leggen een ei, zoals aan mijn avatar te zien is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, hoe kun je kiezen:
Ik heb geen favoriete jaargetijde.
Ik ben dol op de winter: Rijp aan de bomen, zo’n waterig, rood winterzonnetje boven berijpte of beter nog besneeuwde velden… Schaatsen op de sloten… Lange wandelingen door het bos, sporen zoeken van de dieren... Heerlijk.

Ik ben dol op de lente: De wereld wordt weer groen, lammetjes springen door de weiden, vogels zingen hun mooiste lied om hun partners maar te lokken. De zon schijnt weer, de dagen worden langer.

Ik ben dol op de zomer, (meestal) mooi(er) weer. Biertje op een terrasje, BBQ’en, lange fietstochten maken, in Giethoorn door de grachten tuffen met een fluisterboot. Zalig gewoon.

Ik ben dol op de herfst: De natuur neemt de mooiste kleuren aan. Van geel tot dieprood. Paddestoelen steken her en der hun kop boven de grond. Eikels en kastanjes worden omgetoverd tot de gezelligste huisversiersels. Lange strandwandelingen door een najaarsstormpje….

Ik kan niet zonder seizoenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heeft elk jaargetijde wel wat. De zomer om het heerlijke weer, de hersft om de prachtige kleuren, de winter om de Anton Pieck-achtige taferelen en de lente om de kleine eendjes die je weer dapper achter hun ouders aan ziet zwemmen. Dit was een hele beknopte versie maar ik ben wat dat betreft blij om in nederland te wonen want met een beetje mazzel kunnen we de jaargetijden echt van elkaar onderscheiden. Zo sta je op de schaats en zo lig je met 30 graden op het strand en alles daartussenin.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

De lente, vanwege alle prachtige veranderingen in de natuur. De herfst is dan ook eigenlijk ex-aequo op die eerste plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er geen een willen missen.
Hoewel ik altijd blij ben als de dagen weer langer worden in januari. Ze hebben allemaal hun charme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles behalve de zomer. Ik geniet het hele jaar van elke soort van weer met volle teugen en ben graag de hele dag buiten, maar inde zomer - en dan bedoel ik eigenlijk met dit weer al bijna, boven de 25 graden, haak ik af. De hitte waardoor je niet meer normaal kunt werken, alleen maar een beetje dom stilzitten en luieren, binnen overal bloedheet, overal stinkende halfblote mensen (die dat niet allemaal elegant weten te dragen) , dat gezuip en gefeest overal en die verschrikkelijke insekten ; nee, hoe korter de zomer, hoe liever. Als ik me de luxe kom permitteren elk jaar de zomer over te slaan door naar een ander stukje wereld te reizen, dan deed ik dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen specifieke voorkeur omdat ik het me niet voor kan stellen om elke dag in de sneeuw te zitten, of dat het elke dag 20 graden C is. Maar ik heb als het winter is liever wel een GOEDE winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herfst of lente. Niet te koud niet, niet te warm.
En in herfst ben ik jarig en dan komt de winter er aan en dat betekent lekker skiën. Lente betekent daarentegen wel weer vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk jaargetijde op z'n tijd. Na een warme zomer, heb ik zin in de mooie bladeren en de harde wind van de herfst. Dat loopt dan over in de gezelligheid van de winter. Dan komt een vervelende kale periode, maar daarna komt alles opeens in bloei en word ik vrolijk van de lente. De lente is dan een voorprogramma van de heerlijke zomer en zo gaat het door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste zonnestralen
brengen het bericht
De winter is verdwenen
de lente is in zicht

De zon gaat meer schijnen
wolken verdwijnen
Het groene blad komt op
planten en bomen weer in knop

Krokussen en narcissen
staan er vrolijk bij
Vogels bouwen nesten
lammetjes in de wei

Kinderen spelen buiten
je hoort hun gelach
Mensen op terrasjes
hier hebben we op gewacht