Help! Hoe vertel ik schat van een golden-retrieverpup dat ze niet tegen me op moet springen? Ze is niet van mij.

Toegevoegd na 2 uur:
1.jaszak vol kattenbrokjes gedaan.
2.knie naar voren en streng nee gezegd, zo gauw ze ging zitten de hemel in geprezen en brokje gegeven.
Iedere keer als ze luisterde of uit zichzelf iets goed deed weer een brokje gegeven (dan zijn die kleine kattenbrokjes handig, voer je de hond niet misselijk).
Na een half uur volhouden kwam ze aanhollen als ik riep en ging ze verwachtingsvol kijkend voor me op de grond liggen!!
Super! bedankt voor alle goede raad.
Ik ga er van uit dat ik haar recht aan kan kijken omdat ik hoger in rang sta als zij.
Ik kan geen beste antwoord kiezen, er zijn meerdere goede antwoorden :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

dat kan je beter aangeven bij het baasje van de hond.
als jij dat niet wil moeten hun die hond maar in bedwanng houden.

misschien helpt het wel als je af zegd, maar ik heb toch zoiets dat de baasjes daar in moeten optreden
13 jaar geleden
dat moet je niet vertellen
je zet je knie naar voren zodra de hond wil springen
als je dit een paar keer hebt gedaan dan zal ze het niet meer doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb altijd een koekje bij..
als de hond op je af kom springen zet je ze eerst met 4 poten op de grond en laat de hond zitten als hij commando nog niet kent dan duw je zijn kont naar beneden en herhaal het woordje zit en dan pas krijgt hij zijn koekje..
steeds als je dit herhaalt weet de hond de volgende keer dat als jij binnenkomt dat hij gelijk netjes gaat zitten zodat hij iets krijgt zo verhelp je het springen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste even de baas of bazin vragen of ze die lieve pup dat willen afleren ;-)
Maar komt ze op je af, in alle vrolijkheid,dan even streng zijn, gelijk je hand opsteken en even krachtig nee zeggen.
En afweren, voordat ze springt.
Dan leert ze vlug genoeg, dat jij bepaald wanneer ze mag komen, en niet de hond.
Gewoon even volhouden...
Ook al is ze nog zo hartveroverend..

Toegevoegd na 1 minuut:
En niet in de lach schieten, als ze erna heel zielig kijken, of doen, meestal dan heeft op dat moment de hond het spelletje gewonnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoelde ik eigenlijk ook.
alleen ik kan niet zo snel typen.. hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ik was de eerste die dit antwoord had, maar typte zo langzaam, dat ik nu het 4 de antwoord ben, dat kan ook he...;-)
negeren en weglopen.
u bent de baas de hond niet.
laat hem maar schrikken.
andere kant beloon hem als hij het goed doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet tegen mij opspringen want ik heb mijn witte mantelpakje aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog flauwer is onmogelijk.....hoop ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flauw??? wel grappig denk ik , zelf voed ik hulphondjes op en dan zeggen de trainers dit ook altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Als eerder geantwoord: je knie in de borstkas zetten, blokkeren en rechtop staan. Ik denk, dat je bij een pup ook recht in de ogen kunt kijken, zou ik bij een volwassen hond niet doen. Dat kan agressie opwekken. Tegen je opspringen is een dominante actie van de hond. Moet altijd tegen opgetreden worden. Natuurlijk zeker door de eigenaar, maar ook door anderen.