Waarom levert TNT je pakketje bij de buren af, i.p.v bij dichtstbijzijnde postkanoor?

De ene keer kan ik (bij 2 maal niet thuis) mijn pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor ophalen en de andere keer mag ik bij de buren aanbellen.. Ik vind dit vreemd, daarnaast worden mijn buren naar mijn mening ongevraagd betrokken bij mijn bestelling. EN als laatste punt, wat te doen als de buren het pakketje niet geven of simpelweg zeggen deze niet te hebben aangenomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach die TNT/post van tegenwoordig. Ze bakken er maar wat van. Ik zou effe protesteren bij de TNT.

Het beste antwoord

TNT Post werkt tegenwoordig steeds meer met zelfstandige koeriers in plaats van eigen personeel. Die koeriers krijgen geen salaris, maar een vergoeding per AFGELEVERD pakket. Als ze het pakket niet uitreiken en mee terug nemen, krijgen ze er dus geen vergoeding voor. Daarom doen ze hun uiterste best pakketten te bezorgen, bij de geadresseerde of bij de buren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een zwaar slecht systeem! BOE!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ jol
Dat wist ik niet zeg, lijkt meer op een baan in de sales dan he...

Andere antwoorden (3)

Sommige pakketten moet de ontvanger zelf tekenen, bij andere pakketten maakt dat niet uit.
Als de buren het pakket niet geven, maar er wel voor hebben getekend, hebben ze een probleem omdat er dus wel voor getekend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt aangeven hoe je een pakket wilt ontvangen, je kunt aangeven dat als je niet wilt dat het pakket naar buren gaat, dit niet gebeurt. Misschien geldt dit niet voor TNT. Maar je kunt ervoor zorgen dat je het pakket zelf afhaalt: http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/zelf-pakket-afhalen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dat zien als service van TNT dat ze het pakket bij je buren afgeven.Scheelt je weer een ritje naar het postkantoor {dat misschien gesloten is als jij thuiskomt}.
En als het pakketje toch op het postkantoor ligt dan zullen er geen mensen in de buurt thuis zijn geweest of het speciale post die alleen jij mag aannemen.En voor je buren is het een kleine moeite en ze kunnen altijd weigeren het aan te nemen.