op gelijkwaardige kruising komen van 4 zijden een auto alleen moeten recht door wie mag als eerste aanrijden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (10)

Niemand 'mag' als eerste aanrijden, omdat ze in principe allemaal van rechts komen. Dit is een kwestie van fatsoen. Laat iemand voor gaan en pas de voorrangsregeling vanuit daar toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die het brutaalst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand! De ultieme dead-lock. Ik heb het laatst nog meegemaakt, ik op de fiets "tegen" 3 auto's. Iedereen ineens een beetje verbijsterd, toen heb ik voorrang genomen.

Het gaat erom dat er iemand duidelijk voorrang neemt, anders ga je afwachten, dan denk je "ja, nu!", maar dat denkt een ander dan ook op hetzelfde moment...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
c+
Voorrang moet je nemen, dus duw je voetje lekker naar benden op het gaspedaal vrome vroem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen waardevol antwoord op de vraag.
(Zelfs niet als je het cynisch bedoelde...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorrang geven is een plicht maar voorrang is geen recht
Hoffelijkheid is in deze situatie de oplossing. De één moet de ander voor laten gaan, maar het hangt van de personen zelf af wie eerst gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk van de autopilisten moet een ander voor laten gaan, op een ander wachten, dus ze 'mogen' geen van allen eerst.

Het zal de brutaalste zijn die als eerste de kruising oversteekt (en op dat moment heeft zijn tegenligger gelegenheidsvoorrang op de andere twee).
13 jaar geleden
De mooiste auto mag als eerst, daarna de iets lelijkere en op het eind de lelijkste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie stil staat, heeft geen voorrang en krijgt dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in Amerika waar heel veel kruispunten zijn waar op alle kanten een stopbord staat. Daar heeft degene die het eerste er staat voorrang en gaan ze zelfs om en om als er meerdere auto's achter elkaar staan.
maar of we de Nederlandse automobilisten ooit zo beleeft krijgen lijkt mij sterk. (of we moeten aan vrij vuurwapen bezit gaan want dan wordt iedereen een stuk beleefter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou als je dit ooit meemaakt hoef je waarschijnlijk niet lang te wachten. er is altijd wel iemand die niet eens stopt ( kijk maar eens hoe vaak het gebeurt dat er daadwerkelijk iemand stopt om te kijken op een kruising of bij een stopteken) die steekt als eerste over en dan gaat de rechts voorrang regeling in.