Hoeveel waarde hecht je aan een droom die voorspellend lijkt te zijn?

Ik weet wel dat dromen vaak bedrog zijn maar àf en toe is het wel spannend of eng omdat het voorspellend lijkt te zijn.. vannacht droomde ik dat mijn vader ziek werd en was opgegeven. kan het toch maar moeilijk los laten..
Wie maakte ooit mee dat dromen uitkwamen? Hoe g aje om met dit soort dromen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Heel begrijpelijk dat je het moeilijk los kunt laten, ook dromen kunnen erg realistisch lijken en geven soms je grootste angsten weer. Het voorspellende karakter is vooraf moeilijk in te schatten, achteraf kun je pas zeggen of het een voorspelling bleek of toch iets anders.

Nu ben je vooral bang dat het een voorspellende droom is, daarom houdt het je zo bezig. Onbewust is het misschien je grootste nachtmerrie. Leg het naast je neer en bescherm jezelf door er niet in te blijven hangen en naar te gaan leven. Je komt er dan niet makkelijk meer van los en het kan je dagelijkse dingen beinvloeden op een negatieve manier.

'Parkeer' je droom, je kunt er nu niets mee. Mocht het onverhoopt zo zijn dat er iets vervelends gebeurt met je vader, is het op dat moment vroeg genoeg om je droom weer uit de 'parkeerstand' te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook vanaf hier kan ik 10 punten weggeven!
:-)

Andere antwoorden (9)

Ik heb het 'slechts' één keer meegemaakt. Ik droomde dat mijn buurjongen met zijn fiets een verkeersongeluk had gehad. Ik zag hem op straat liggen in een plasje bloed.
Later diezelfde dag naderde ik een kruispunt en zag daar een hoop mensen staan met politie en ambulance. Op straat lag mijn buurjongen naast zijn fiets in een plasje bloed (gelukkig goed afgelopen).

Maar het overgrote deel van wat ik droom, komt (gelukkig) helemaal niet uit. Je kunt iets dromen, maar je weet van tevoren nooit of dat een voorspellend karakter heeft. Dus de meeste dromen leg ik naast me neer en doe er niets mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was een jaar of 13 toen ik in een nacht droomde dat een convoi legervoertuigen de grens over trok. En dat waren precies die beelden die de CNN uitzond van de inval van Iraq in Koeweit...

En wat de verdere voorspellede dromen betreft?

Het zei zo. Want kan er toch niets aan veranderen. En probeer je eens voor te stellen wat er gebeurd zou zijn als ik begin 2001 had vertelt over 9/11. Kan mijn vrije tijd beter gebruiken dan een goed gesprek voeren met CIA achtige organisaties...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen is het onderbewuste die jouw (het bewuste) iets wil vertellen.
Dat gebeurd vaak op een heel ander niveau. Die jij (het bewuste) maar moeilijk kan begrijpen.

Er zijn legio boeken hierover geschreven. Misschien trek het je interesse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alle dromen proberen je pootje te lichten, dus voor de gek houden.
Dromen zijn meestal beelden van gedachten die je bezig houden, voorspellende dromen zijn het vrijwel nooit.
En zelfs voorspellende dromen zijn gebeurtenissen die in de toekomst misschien zo uit komen, en dus ook misschien!
Wel is het heel vervelend als een droom zo dicht bij je privee leven komt en er dierbaren bij betrokken zijn.
Een echte voorspelling zou een visioen kunnen wezen.
Visioenen hebben met het verleden of toekomst te maken.
Maar zelfs voorspellende visioenen zijn niet meer dan gebeurtenissen die misschien gaan gebeuren!
Meer niet.
Geniet van je leven zo als die nu is en maak je geen zorgen over een vervelende droom.
Het leven is nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn moeder heeft een tijdje voorspellende dromen gehad.
Ze droomde bijvoorbeeld over een baksteen op een kussen. ze vond het een vreemde droom, maar besteede er verder geen aandacht aan.
Een paar avonden later wilde ik als kind bij mijn ouders in bed slapen. mijn vader vond het onzin en vond dat ik in mijn eigen bed moest slapen, maar mijn moeder zei ik weet niet waarom, maar laat haar maar bij ons in bed slapen. ze hebben daarover zelfs een woorden wisseling gehad. maar mijn moeder bleef vol houden en ik sliep die nacht in het bed van mijn ouders.
de volgende ochtend lag er op mijn bed (die onder het raam stond) een baksteen op mijn kussen compleet met glasscherven.

mijn moeder vond het hebben van dit soort dromen hellemaal niet leuk, bij elke droom dacht ze zou dit iets betekenen? en is er zelfs voor naar de huisarts gegaan.
Hij noemde dit een tweede helm, wat wel eens voor schijnt te komen als je onder veel spanning staat. er speelde idd aantal dingen op dat moment.

gelukkig waren niet alle dromen met zo'n eng vervolg.
de meeste waren iets onschuldiger van aard,
na een tijdje kwamen er geen dromen meer uit en heeft ze nooit meer 'voorspellende' dromen gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik vaak dat als iets voorspellend is , ik het meerdere malen droom. Meestal zo'n 3 keer.
Maar dromen die eigenlijk gewoon een verwerkingsproces zijn van wat er in mijn afgelopen dagen is gebeurd neem ik niet te serieus nee. Bijvoorbeeld een beer schildert mijn huis: Ik heb een documentaire gezien over een beer... // vandaag mijn huis geschilderd.

Dan vrees ik niet voor een beer die komt aanzetten met een verfkwast nee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik niet te veel waarde aan die droom hechten! Het is logisch dat jij je, na zo`n droom, heel rot voelt, per slot is het één van je grootste angsten dat er iets met je ouders gebeurt.
Je kunt er trouwens niets mee, want volgens mij hou jij je ouders al goed in de gaten en meer kun je niet doen.
Probeer je angst een beetje los te laten. Zoals ik al eens eerder gezegd heb: "het gaat altijd anders dan je denkt"!

Als alle mensen, waarvan ik gedroomd heb dat zij ziek werden of doodgingen, dat werkelijk hadden gedaan had ik weinig meer over.

In gedachten en dromen maak je vaak de vreselijkste dingen mee, die in het echt meestal meevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze dromen had ik zéker gewild dat ze bedrog waren, maar helaas, die van mij kwam uit!
Ongeveer 9 jaar geleden had ik om de zoveel tijd dezelfde droom over mijn moeder die dood ging.
Het was steeds bijna dezelfde droom en vooral dat ik geen afscheid meer heb kunnen nemen.
In 2002 werd mijn droom helaas werkelijkheid.
Op 3 september overleed mijn moeder en inderdaad, je raadt het al, ik heb geen afscheid meer kunnen nemen van haar.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen zijn bedrog, opgebouwd uit bestaande beelden in jouw hersenpan. Ik heb het wel eens, dat ik een film, die helemaal nieuw is, herken als eerder te hebben gezien. Bijv. de eerste Starwars herkende ik de beelde van Luke Skywalker in zijn zweefauto. Bijne 1 op 1, was griezelig om dat te ervaren. Ik heb het meer, maar ik kijk nooit tv, maar lees wel de boeken voor ik de film ga zien.