Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee die heeft niet bestaan. Verzinsel van de Amerikanen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De Sint en de Kerstman zijn eigenlijk hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die minkukel gaat volgend jaar in de zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je nooit goed gekeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb jij de andere antwoorden hier niet goed gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je ze niet begrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij een +, want je hebt gewoon gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anne01 heeft wel gelijk. Santaclaus stamt af van Sinterklaas, maar is toch net ff anders; kleding, vervoersmiddel, achterliggende gedachte, etc etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij stelt dat die mensen gelijk hebben, waarom dan deze vraag? je duld immers geen andere mening. Geeft niet, als jij vindt dat de Kerstman heeft bestaan, Ja hij heeft bestaan! toch een - van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai... ik dacht even dat jij de gene was die de vraag stelde... dat moet je dan maar even weg laten, ik ben het dus gewoon niet met je eens.
De kerstman is op z'n Engels Santa Claus. Zeg dat 10x snel achter elkaar en je bent bij het origineel: sinterklaas.
(of eigenlijk Sinterklaas op z'n Engels).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eerste keer dat de kerstman is afgebeeld als het huidige kerstmannetje (witte baard , rood pak , rendieren enz.) was in een Coca Cola reclame uit het begin v/d vorige eeuw.
De kerst man is ook zeer gebaseerd op onze sinterklaas ( santa claus !!, de zak , kado via dak ) en is een uitvindsel van de commercie

Toegevoegd na 52 seconden:
rudolph the rednosed reindeer is natuurlijk wel echt !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerstman is sinterklaas, die door de Nederlandse emigranten is meegebracht naar de Verenigde Staten. De gezellige dikkerd die wij als kerstman kennen was een uitvinding van een reclametekenaar van de Coca Cola Company.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal voor de kinderen wel. Maar voor de oudere mensen niet. Misschien geloof jij der wel in!!(wie weet?!)
;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding