hoe kan je zelf je horloge kleiner maken?

heb geen schroefjes maar tussen schakeltjes die om een andere vaste schakel heen buigen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als het geen schroefje is dan is het een pennetje. Omgebogen schakels loshalen kan alleen met geweld en dat is met name bij horloges geen goed idee. Als je er niet uitkomt, ga naar een horlogemaker, je bent echt niet de hele wereld kwijt aan het losdraaien van een paar schroefjes of uitdrukken van wat pennetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een secuur werkje. Je zal merken dat er in elke schakel een pennetje zit. Dit pannetje moet je er voorzichtig uit zien te kloppen. Dan klop je er ook nog het 2e pennetje uit, zodat je 1 schakel los hebt. Met 1 van die pennetjes zet je de schakel opnieuw samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de mensen hierboven zeggen.En meestal kan je onderaan bij het slot ook nog wel eens met een speld een verend pennetje indrukken aan weerskanten en dit verleggen om de band nog iets te verkleinen.