Waarom gaan dieren zo jong dood?

Had mijn hond graag langer bij me gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Gecondoleerd met je hond. Ik zou mijn lieve hond ook graag nog bij me hebben, zo jammer dat ik haar nooit meer zal zien....

Maar om antwoord op je vraag te geven:
Huisdieren leven over het algemeen inderdaad korter dan mensen, maar er zijn in de natuur ook dieren die veel ouder kunnen worden dan mensen. Denk aan schildpadden, sommige weekdieren; die leven veel langer dan mensen.
Dat verschilt gewoon van nature per diersoort.

Bij huisdieren zou het kunnen zijn dat ze zo doorgefokt zijn dat hun lichamen niet in staat zijn om het heel lang uit te houden, maar dat weet ik niet. Maar sommige huisdieren hebben wel allerlei fysieke problemen door dat doorfokken, dus het zou kunnen dat het ook invloed heeft op hoe oud ze kunnen worden.

En bij sommige huisdieren komt het ook doordat ze gewoon heel slecht behandeld worden. Goudvissen kunnen bijvoorbeeld 20 tot 40 jaar worden als ze goed behandeld worden. Maar omdat veel mensen niet nadenken en ze in een kleine vissenkom stoppen, waar ze veel te weinig zuurstof en bewegingsruimte hebben, leven ze in gevangenschap meestal maar heel kort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Papegaai ca. 70 jaar normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je vertellen het is altijd te vroeg.
Zowel bij dieren als bij mensen.

Als een hond in mensen levens 1 jaar oud zou zijn.
Dan is de hond voor zijn leeftijd al zo'n 10 jaar.
En stel een hond zou 6 jaar zijn in mensenlevens
dan is de hond al zo'n 37 jaar.
Dat is heel oud voor een hond.

Mensen en dieren hebben helaas niet het eeuwige leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor honden zegt men dat 7 jaar hetzelfde is als 1 jaar
voor de mens.
Maar als je van het dier houd wil je dat niet ,je wilt dat je
hond ook gemiddeld 80 jaar oud wordt net als de mens.
Het doet veel pijn en verdriet als je afscheid moet nemen
van je trouwe vriend.
Bij deze wil ik U veel sterkte wensen, omdat ik weet hoe
dat voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles en iedereen gaat dood.
Als mensen dat zouden kunnen accepteren
dan zou men veel rustiger leven.

Het missen van een geliefde of een geliefd huisdier
is heel natuurlijk.
Maar angst voor de dood, van jezelf of van iets of iemand anders, kan je leven behoorlijk vergallen.
En dat is jammer.