als ik in een andere gemeente ga wonen hoe moet ik dat dan doen wat betreft het uit en inschrijven?

ik heb een uitkering moet ik me dan inschrijven in een andere gemeente om daar dan ook een uitkering te krijgen of gaat dat automatisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Elke verandering dient u door te geven aan uw uitkeringsinstantie en/of belastingkantoor.
U kunt ook een verhuisbericht gebruiken. (TNT Post)

Waar u zich ook bevindt op deze aardbol, uw afschrift
komt in de brievenbus op uw nieuwe adres, maar nog
belangrijker het geld komt op uw bankrekening.

Ander voorbeeld is dat onderhoudsplichtigen (alimentatie)
zich een slag in de rondte kunnen verhuizen, maar dat hun overboekingen op de rekening van de begunstigde komt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als u zich inschrijft wordt u automatisch uitgeschreven
mbt uw oude adres.
Controleer wel of er geen andere personen zijn ingeschreven op uw nieuwe adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je je inschrijft als nieuwe inwoner van de gemeente wordt dat doorgegeven aan de gemeente van je oude woonplaats. Voor je uitkering is het zeker belangrijk dat je je snel inschrijft in je nieuwe gemeente.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor specifieke vragen over je uitkering zou je ook even je uitkerende instantie kunnen bellen hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Probeer het tijdig en juist te doen; gemeentelijke molens zijn zóóó enorm traag. Het zou zonde zijn dat je door 'fouten' lang op je geld moet wachten!
13 jaar geleden
Ga je zelf bij de nieuwe gemeente inschrijven en ga dan meteen naar het Werkplein van die gemeente om je (gemeentelijke?)uitkering aan te kaarten. Vraag voor de zekerheid bij aanmelding bij de afd. Bevolking of de aanmelding bij het Werkplein of bij de gemeente moet geschieden.
Stel de vraag eerst telefonisch bij het werkplein, want het kan zijn dat je een afspraak moet maken voor de inschrijving aldaar.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je bij het Werkplein komt en de beambte die moet hebben is er niet, vraag dan een schriftelijk bewijs dat je bent geweest, want daarmee kun je voorkomen dat de uitkering te laat ingaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als iemand een ABW uitkering heeft, is er vrije vestiging. Dus uitschrijven, inschrijven en aanmelden bij de SD. Houdt er rekening mee dat ambtelijke molens langzaam malen, en dat je dus wel enkele weken zonder inkoment kunt zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Inderdaad, gaat de aanmelding voor de uitkering bij veel gemeentes via het werkplein.
Een gemeentegidsje van je toekomstige gemeente kan je aan alle ins en outs helpen. Ook de website van de gemeente kan behulpzaam zijn,