Echt vakantie in de zin van weg van huis: Nee. Ik heb erg veel behoefte aan herkenbaarheid, geen nieuwe indrukken en rust.

Op een goede dag een ritje maken met met gezin of vrienden, even een rustig terrasje opzoeken... heerlijk, dat is voor mij vakantie !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, het beste wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dora;

Ja hoor; als ik er mijn brood mee kon verdienen werd ik beroepstoerist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vakantie moet vrijheid en ontspanning betekenen. Daar werken we aan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantie is heel belangrijk voor iedereen mits één voorwaarde dat we er alle betere mensen door worden en genieten van zon, zee , ontspanning en cultuur.Vakantie zoals soms beleefd door een minderheid in leegte, drank en vulgariteit is allen een bewijs meer voor een sluimerende decandentie van een bepaalde soort westerlingen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is vakantie goed voor mij. Kan ook eigenlijk niet meer wachten, want ben er hard aan toe.
Ik denk dat vakantie goed voor iedereen is, als je er maar niet te veel van heb, zodat het een gewoonte wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, absoluut!
Zou niet zonder kunnen en ben in de gelukzalige omstandigheid dat we meestal 3x per jaar kunnen gaan.
Wordt dan ook hard genoeg voor gewerkt.

Enige nadeel is het einde ervan: aan de ene kant verlang je toch ook wel weer naar huis, maar heb je eigenlijk nog geen zin weer aan het werk te gaan.

Meestal helpt een goeie cocktail of mix dan weer eventjes om je aan andere dingen te laten denken. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wel, maar soms alleen het idee. Van vakantie word ik lui en daarna moet ik toch weer aan de bak. Ik probeer dan ook niet aan na de vakantie te denken, maar van elke minuut te genieten. Dus dan is het wel goed voor mijn instelling!