Waarom wordt er toegestaan dat een gezin meerdere auto's in gebruik heeft?

Een auto per huishouden in het wetboek.
schonere lucht, geen file, goed voor het openbaar vervoer

er zou een regeling onderling getroffen moeten worden of paard en rijtuig aanschaffen. Dat ik. Helpt de aarde naar de klote, als ik koning was zou ik het direct invoeren.
dank je voor je antwoord

Het gaat om het behoud van de natuur. Het zou gezond voor de mensen zijn hebzucht brengt de mens ten val
het heeft niets met de keuze voor vrijheid te maken, want het is materieel

Het gezin zou onderling een regeling moeten treffen, openbaar vervoer zal ook lekker op gang komen
er wordt veel gepraat in de politiek Amerika over luchtvervuiling, er wordt niets gedaan

het openbaar vervoer zal betaalbaar worden een auto is duurder. Het gezin wordt getroffen door luchtvervuiling
kanker aard rampen verkeersdoden, de mensen hebben teveel

wat egoistische je kind kan eerder gevaar lopen als er niets aan de overlast gedaan word

dat bepalen we zelf wel wat een eigenwijs antwoord

in China mogen mensen een kind als dat al haalbaar is zal het met de auto geen probleem zijn, zijn mensen ongehoorzaam straffen met hele hoge boete de auto in beslag nemen

Alles is mogelijk, er is niet voor niets een regering
een mens kan veel zoekt vanzelf een oplossing
beter dit dan de aarde naar de klote

De mens maakt zichzelf kapot door hebzucht

als een persoon een auto

het begin van je antwoord is rechtvaardig, dan wordt je zwak

De regering kunnen het wel afdwingen een auto
de mensen zullen net als kleine kinderen gaan gillen

excuus is er altijd harde maatregelen knopen doorhakken.
Stel dat er een grote aardbeving komt, want de aarde raakt overspannen, de wegen zijn vol dan maar ondergrondse wegen bouwen de aderen worden geraakt
Aan hebzucht gaar de mens eronder.
De antwoorden zijn aan alle reageerdears

een grens stellen een auto
openbaar vervoer gaat goed het zal en moet dan beter worden. De mens moet terug, anders hebben de kinderen geen aarde meer, het is de enige oplossing

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is wel een goed idee, maar geen enkele politicus zal in zijn eigen voet schieten, want zij hebben er minstens twee, allemaal...

Elke dag, andere bestemmingen. Een huishouden is niet van begin tot het eind bij elkaar..

Auto brengt winst aan: Automotive industrie, banken, oliebedrijven en de regering. Hoe meer auto's hoe liever, dan kunnen ze doen of ze moeite hebben met het onoplosbare fileprobleem. Toegevoegd op 31-05-2009 23:53:10 En groen zijn natuurlijk.

Onmogelijke zaak en ik zou het ook niet accepteren. Beslis zelf wel wat ik voor de deur heb staan. Moet het uiteindelijk ook zelf betalen. Daarnaast hebben mijn buren geen auto, dus als ik er 2 heb, is alles nog steeds in evenwicht. Voor alle duidelijkheid, ik heb maar 1 auto en hoef ook geen 2e (het ging me om het principe), maar ik laat me niet door een ander de wet voorschrijven. Dat zijn dingen die ik zelf bepaal. Dan kunnen ze bijvoorbeeld ook wel 10 lijnbussen uit de roulatie nemen in een bepaald gebied en zeggen dat je beter kunt fietsen. Toegevoegd op 01-06-2009 00:10:50 En daarnaast, hoe meer auto's, hoe meer accijnzen voor de regering. Die laten ze echt niet lopen.

definieer eerst maar eens wat een huishouden is dan, weer zo'n wetsvoorstel waarvan de handhaving nooit te controleren is.

Absolute onzin, dat bepalen mensen zelf wel. Ik heb vroeger tegenover een gezin gewoond dat samen vijf auto's had. Alleen hun hond had (nog) geen rijbewijs. En waarom moeten we 'goed voor het openbaar vervoer' zijn? Komt dat anders wat te kort? Voelen chauffeurs zich dan eenzaam?

ben jij gek?!!. zie je het al voor je dat ik hoogzwanger met kind op de arm naar de bushalte loop en dan vervolgens boodschappen, en dan die sjouwen naar de bushalte en dan weer naar huis. oof als mijn kind nu acuut naar de dokter moet. moet ik dan maar met de bus... op dit tijdstip? misschien zit mijn man wel in de kost en heb ik de hele week ook s'nachts geen auto. sorry OVER MY DEATH BODY

Ha, die Zingendevleugels; Dat noemen ze keuzevrijheid. Bovendien zijn er in veel gezinnen twee mensen met een baan waarbij ze van een auto afhankelijk zijn. Die tweede auto is in de meeste gevallen niet op dezelfde tijd naar dezelfde bestemming op weg. Vanwege het werk van mijn vrouw enerzijds, maar ook omdat het voor korte afstandjes niet slim is om een grote auto warm te stoken, hebben wij momenteel ook twee auto's. Als de noodzaak of het geld het niet meer toelaten gaat er gewoon weer een weg. Maar als ik een flinke prijs zou winnen koop ik er net zo makkelijk nog een derde bij voor de pret. Ik rij er toch maar in eentje tegelijk, dus voor t'mjöö maakt dat op zich weinig verschil. En wat files betreft; hoeveel stellen zullen er achter elkaar aanrijden in de file als ze de keuze hebben?

Tja, bij onze buren staan nu 4 auto's voor de deur. 1 van het werk, een voor de vrouw, een, ja waarvoor eigenlijk en nu weer een van de oudste zoon. Natuurlijk levert dat ook een enorme druk op in een straat waarin het aantal parkeerplekken berekend zijn op 1 auto per gezin. Dus buiten het milieu nadeel is er ook nog een ruimtelijk nadeel. Maar een wettelijk verbod zie ik net als de meeste reacties niet zitten. Dat is een serieuze beperking van de keuzevrijheid. Indirect probeert de overheid het autogebruik natuurlijk wel te reguleren via belastingen. Een gezin met meerdere auto's zal die keuze dan waarschijnlijk bewust maken.

en als ik nu als hobby 10 auto's heb? is echt niet millieu belastender hoor ! ik kan nl toch maar in 1 tegelijk rijden.

Waar ik woon is het normaal dat je meer dan 1 auto hebt als persoon, en als er bijv. in een gezin ook nog 2 meerderjarige kinderen inwonen, dan zijn er wel 4-5 auto's in de garage... Ben niet anders gewend... (Ik woon niet in NL.) Toegevoegd op 01-06-2009 05:34:41 En er zijn hier nauwelijks files :) (= klein landje)

Ik mis je onderbouwing, waarom het goed zou zijn voor het openbaarvervoer... Ik heb voor een éénpersoonshuishouden ook twee auto's voor de deur. één van de zaak en één van mij. Maar het grote probleem is dus het openbaar vervoer. Dit is namelijk twee keer zo duur als dat ik met mijn auto op en neer zou rijden naar mijn moeder. Met de trein ben ik bijna 30 euro kwijt en met de auto net geen 15 euro. En hier voel ik nu heel weinig voor om extra omzet te moeten draaien voor het openbaarvervoer. Aangezien ik het in de afgelopen 8 jaar nog niet mee heb mogen maken dat het openbaarvervoer ook nog op tijd kan rijden. En voor een ondernemer is tijd geld. Dus dan verbras ik dat maar lekker aan mijn eigen privé dan aan het openbaarvervoer...

Je kunt een gezin net dwingen om te zeggen dat het maar een auto mag hebben. Mijn buren (man en vrouw) hebben drie auto's aardige mensen hoor daar niet van maar wel in een straat waar heel weinig pakeerruimte is. Ik vind dat je dan erg weinig rekening met ander mensen houdt.

Leuk idee, als je nog leeft in de tijd dat vader het brood op de plank brengt en moeder thuisblijft en niet verder van huis komt dan de winkel om de hoek, en de kinderen naar de school een straat verderop gaan. Jammer genoeg leef ik in de echte wereld. Mijn man en ik werken allebei. En we moeten allebei voor ons werk naar klanten. En als we kinderen krijgen, wil ik de beste school voor mijn kinderen kiezen, niet de school die toevallig 300 meter verderop staat.

1- tweeverdieners die beide een auto nodig hebben voor het werk. 2- ik ken iemand die heeft 2 auto's, 1 grote slurper voor het gezin en een klein zuinig, schoon autootje voor het werk, dat is dus minder milieu belastent. 3- je kunt toch maar in een auto tegeliijk rijden dus al heb je er 100. 4- als een van de twee een auto meeneemt naar het werk mag de thuisblijver zich niet meer verplaatsen, grote boodschappen doen, kinderen naar verwegwonende vriendjes brengen/ophalen, clubs etc. Ik denk dat we beter de wegenbelasting in de brandstof kunnen verrekenen, dan betaal je naar verbruik/vervuiling. Het doet er namelijk niet toe hoeveel auto's ik heb, het gaat erom wat ik er mee doe. En kom alsjeblieft niet aan met OV, want dat is nogsteeds geen alternatief, je doet er tweemaal zolang over, betaald per reis tweemaal zoveel en moet dan ook nog accepteren hoe anderen zich gedragen, stinkende treinen/bussen op regenachtige dagen, zeulen met bagage, tochtige bushaltes/stations, ongelooflijke wachttijden, allerlei verboden, zoals rookverbod gedurende de hele reis en je wordt nog niet eens voor de deur afgezet.

als je insteek is om het milieu te verbeteren zou je een naar de Japanse wet voor autobezit moeten kijken. daar mag je niet zomaar elke benzine slurper, alleen als je een eigen parkeerplaats hebt mag je een grotere auto kopen(ik weet zo gauw niet waar de grens ligt)

Als fervent autorijder ben ik het nog wel met je eens ook. Het probleem is dat er geen fatsoenlijke oplossing is. Heb je het openbaar vervoer al echt eens uitgeprobeerd? Veenendaal-Apeldoorn is een half uur met de auto ooit voor mijn werk. Met openbaar vervoer koste het meer dan 1,5 uur..... Carpoolen heb ik ook wel op gekeken, maar met wisselende (over)werktijden was dat niet te doen. Mijn familie woont in het westen. Mijn schoonfamilie in het oosten en zelfs net over de grens. In beide gevallen kost het ongeveer 3 uur met openbaar vervoer tegen 5 kwartier met de auto. Dan zijn we nog met een heel gezin (5 kids) en is het ook nog eens onbetaalbaar geworden. Ik denk dat er slechts 1 goede oplossing is en dat is auto-pooling. Dat er overal kleine en grote auto's klaarstaan die op afroep beschikbaar zijn en naar je toe komen. Of op een afstand vergelijkbaar met bushaltes. Daarmee kun je ook werkverkeer oplossen. Want dat is pas grote onzin: auto staat hele dag bij kantoor niks te doen.... Maar zijn wij mensen in staat om verantwoord met andermans spullen om te gaan? Hoe houden we die gezamelijke auto's netjes?

En dan allemaal dezelfde goedkope, zuinige auto zoals ze in Rusland onder het communisme hebben gehad? Het is niet de auto die de wereld kapot maakt, daar zijn we zelf ook wel capabel voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100