Wil voor amuses met kerstdiner iets doen gerookt onder stolp. Waar doe je dat het handigst mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

dat doe je het handigst met een stolp.
ik zou niets anders weten, je kan er moeilijk een bloempot of mayo-emmer over zetten.
toch maar kopen (marktplaats?), of mogelijk lenen van een bekende?
13 jaar geleden
De 'rook' wordt gemaakt met koudijs. Het is moeilijk te krijgen en als je het hebt, moet je er heel voorzichtig mee omgaan.
paulus811
13 jaar geleden
Ik weet niet of je dit bedoelt maar in sterren zaken worden vaak gerookte gerecht aan tafel gebracht onder stolpen of in wekpotjes bijvoorbeeld paling, dus als je de wekpot opendoet komt er rook uit. dus a la minute gerookt.

Ze krijgen de rook in de potjes door een speciaal apparaat een omgekeerde vijverpomp ze maken een vuurtje met rookmot en blazen dan de rook door een slang in de potjes. Je moet wel aan het apparaat zien te komen maar het gaat zo wel het Handigst.