Wanneer noem je iets onderbroeken lol?

en hoe is het woord ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

grappen over scheten, poep, plas, braken etc noemt men onderbroekenlol
platvloerse humor

Toegevoegd na 25 minuten:
het woord onderbroekenlol wordt in 1972 voor het eerst in het Woordenboek der Nederlandse Taal vermeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wanneer het humor van een zeer eenvoudig en feitelijk kinderachtig niveau is met een hoog poep-en-pies en (bijna) seks-gehalte. Alles wat rond de regio van de onderbroek zit dus. Varierend van vreselijk lachen om scheten laten tot de eeuwige blote tieten van Benny Hill. (Ja, niet zijn eigen natuurlijk maar uit zijn zeer flauwe filmpjes).
Niet echt het toppunt van humor dus zeg maar, maar kleine kinderen, melige pubers en dronken mensen kunnen er in de regel erg hard om lachen.
Ik ben bijna geneigd om te zeggen 'mannenhumor' , maar daarvoor zijn er teveel mannen met een serieus goed gevoel voor humor, dus dat zou ze als groep tekort doen. Maar het begrip dekt wel een beetje de lading vrees ik.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je je neiging niet onderdrukt hebt om dit 'mannenhumor' te noemen - tot dan vind ik je antwoord nl. helemaal goed, kon me helemaal vinden in zowel inhoud als formulering - maar 1/2 duimpjes gaat nou eenmaal niet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom heb ik het ook géén mannenhumor genoemd, en in elk geval tussen aanhalingstekens. Ik ken echter verrekte weinig vrouwen die 'onderbroekenlol' echt kunnen waarderen. Maar gelukkig ook een hoop mannen die het niks vinden. Laten we het houden op 'een-bepaald-type-mannen- humor. ".
Antoni
14 jaar geleden
Met die aanvulling erbij, verdien je van mij een duimpje omhoog!
Wil je het echt weten?
Legio voorbeelden op deze site: http://www.snuffelboet.nl/media/fun/onderbroekenlol.htm

Toegevoegd na 14 minuten:
Nieuwe woorden kunnen ook ontstaan door combinatie van verschillende reeds bestaande woorden. Hier gaat het om 'onderbroek' en 'lol'
Het woord 'lol' hoeft geen nadere uitleg. Het woord 'onderbroek' staat hier voor lol n.a.v. zaken die gemaakt worden over zaken die zich vooral in de buurt van de onderbroek onderbroek afspelen: platvloerse grapjes dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappen over alles wat er plaats kan vinden met de gereedschappen die zich in je onderbroek bevinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer er voldoende blote konten en tieten in voorkomen. Daarnaast nog even flink geboer en gescheet en je hebt de grootste onderbroeken lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat lol altijd iets heeft te maken met een drol, een scheet, of iets dergelijks, daarom wordt het onderbroekenlol genoemd