Wanneer (na hoeveel jaar?) worden Joodse en Islamitische graven geruimd in Nederland?

Ik heb wel eens gehoord dat deze graven voor eeuwig moet blijven bestaan. Is dat wel mogelijk in Nederland
Over honderd jaar miljoenen Islamitische doden?

Hier botsen verschillende culturen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een goed punt. Joodse en Islamitische graven mogen niet geruimd worden. De Joodse gemeenschap heeft altijd eigen stukken grond gekocht voor dit doel. Het blijkt dat Islamitische graven op algemene begraafplaatsen tóch naar verloop van tijd geruimd worden, tegen de wil van de nabestaanden in.
Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch (Amsterdam Slotervaart) opperde vorig jaar, tijdens het presenteren van plannen voor een islamitische begraafplaats in Amsterdam, de botten na verloop van jaren, onder toezicht van een imam te herbegraven in een knekelveld. „Dat is iets waar wij in de moskee veel over moeten praten.”
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is natuurlijk wel mogelijk, alleen heeft het een prijs en in de Randstad lijkt me geen geschikte lokatie.
Als mensen dit echt belangrijk vinden zou het een optie zijn om in oude mijnschachten o.i.d. te gaan begraven.
In Rome had men ook catacomben en in Caïro ook, dus waarom niet in Limburg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de Iman en Allah het maar goed vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of die catacomben in Caïro ook voor Islamieten zijn, zijn ze misschien door Christenen gebruikt?
De echt Joodse worden op de Olijfberg begraven, op de heuvel nabij Jeruzalem...
Deze graven blijven daar liggen tot de wederopstanding van Jezus.

Hier in Nederland moet je een graf kopen wil je er blijven liggen voordat je 'geruimd' word..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begraven wordt onbetaalbaar.
Van islamitische graven weet ik het niet,maar een joodse begraafplaats wordt gekocht door een joodse gemeenschap en is eeuwigdurend.
In de gemeente waar ik woon bestaat er ook zo'n plaats, (inmiddels gesloten),er mag niets mee gebeuren,daarom willen ze het nu op de lijst van historische monumenten zetten.
Zie overigens in Wikipedia onder kopje begraafplaats in het Jodendom.