wie kan mij helpen..

ik heb sinds juli een mirena spiraal laten plaatsen omdat ik al drie kinderen heb en het nu wel genoeg vond zo,
ik heb sinds het plaatsen veel bloed verloren zeker tot half oktober en kreeg daarvoor een echo alles bleek op zijn plek te staat gelukkig maar ik heb ik de tussentijd onveilig sex gehad omdat dat kon begreep ik van mijn huisarts de kans is zo klein dat er iets gebeuren kan,
en vanmorgen ging ik de douche in en nadat ik klaarwas voelde ik iets in mijn slipje een touwtje en ja hoor de mirena lag eruit hoe kan dat in hemelsnaam????
kan ik nu zwanger zijn??
ik weet echt niet wat ik doen moet ik ben moeder van drie kids en ben 26 jaar maar weet niet of ik er wel een 4e bij wil help me aub door tips te geven,
groetjes bange visje,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Wanneer heb je die onveilige sex gehad dan? Was het gisteren of de dag daarvoor dan kan je nog snel om een morning after pil gaan. Hoe sneller, hoe beter trouwens, dus onmiddelijk apotheker van wacht opzoeken. Was de sex langer dan 3 dagen geleden dan hoef je je echt geen zorgen te maken maar vrij wel veilig vanaf nu tot je een nieuw spiraaltje hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je hebt niet even de huisartsenpost opgebelt? Daar zijn ze voor hoor. De kans dat je zwanger bent lijk mij inderdaad klein omdat in de Mirena ook hormonen zitten die een zwangerschap tegen gaan. Bij de Mirena vind ik het ook wel verwarren dat je (bijna) niet ongesteld wordt, maar een zwangerschap is vrijwel uitgesloten. Morgenvroeg direct je huisarts bellen en alles uitleggen, ook je angst voor een eventuele zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet dat je dan zwanger kunt zijn, je spiraaltje bevat inderdaad hormonen die de innesteling tegengaan. Als je onveilige sex pas kort geleden is, kun je voor de zekerheid de morning after pil nemen. Als het al langer geleden is, biedt de zwangerschapstest een duidelijk antwoord.

Het is inderdaad niet heel gangbaar dat jouw lichaam het spiraaltje er zelf uitwerkt, maar het kan wel. Zie het maar als een teken dat dit niet het goede middel is voor jou.

Heb je een vaste partner? Als je al 3 kinderen hebt en er geen meer bij wil, en zo'n last hebt van doorbraakbloedingen met je spiraal, kan hij zich dan niet laten steriliseren? Kleine ingreep, groot plezier.