Ik wil mijn verhaal uitgeven, maar he moet betrouwbaar zijn. wil ik niet dat hier hoge kosten aan zijn verbonden. Bij welke uitgeverijen moet ik zijn?

Ik ben al een half jaar bezig met een verhaal dat ik naar een uitgeverij wil sturen, maar weet niet waar ik moet zijn. De ene vraagt er geld voor en de ander weer veel te veel geld van je winst. Sommigen hebben geen contract of zeggen dat het gratis is.. Ik wil dat het in een boekhandel komt, en niet via het internet is te bestellen. De tijd dringt omdat het verhaal over een maand af is. Kan iemand me helpen aan een goede uitgeverij??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Zonder je van je droom te willen beroven: Heb je het al aan een aantal mensen laten lezen? Wat vonden die er van? Het is een misvatting om er automatisch van uit te gaan dat de uitgeverswereld op jouw verhaal zit te wachten.

Als jij je verhaal naar een van de grotere uitgeverijen stuurt, weet je zeker dat het betrouwbaar is, maar je weet dan ook bijna zeker dat je waarschijnlijk nooit meer wat hoort.

Als je nooit eerder een verhaal hebt uitgegeven, mag je blij zijn als je iemand vindt die geïnteresseerd is in jouw verhaal, want er wordt heel veel geschreven en veel minder uitgegeven. Beginnende schrijvers leuren vaak tijden lang met hun verhalen voor ze ooit uitgegeven worden.
Als je je verhaal in eigen beheer uit wil geven, kost dat geld, want dan is het een hobby-project en geen kostwinning.

Laat je verhaal eens meedoen aan een verhalenwedstrijd om terugkoppeling te krijgen of het wel echt zo goed is als jij denkt. Als het dan echt een goed verhaal is, komt het onder de aandacht van mensen die er verstand van hebben en die vaak ook nog connecties hebben met de uitgeversbranche.

Als je een genreschrijver (niet-mainstream, dus b.v. SF&F, Horror)bent, kun je proberen een uitgeverij te vinden die zich toelegt op jouw genre. Dat maakt het al wat makkelijker.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt als je de uitgever om een reflectie vraagt en open staat voor verbetering. Een goede uitgever krijgt heel veel manuscripten toegestuurd (per dag) en zal alleen datgene lezen dat 'pakt'. Een goede brief erbij zal zeker helpen. Schuw ook de kleinere uitgeverijen niet.
Maar als schrijven je passie is, geef het niet op! En zoek eventueel op internet medeschrijvers waarmee je je verhalen kunt delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan ik je helpen! Heb je al in Deltas,Zwijsen,Sjaloom geprobeert? Schrijf dan een reactie terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij heeft via TenPages.com een boek uitgegeven, hij was hier erg tevreden over. Van de website gehaald:
"
Op TenPages.com kun je je gratis aanmelden om jouw eigen profiel aan te maken. Je wordt dan TenPages.com gebruiker en krijgt toegang tot de hele website.

Schrijvers melden zich aan als ze hun manuscript willen plaatsen en aandeelhouders doen dit als ze willen investeren in een manuscript. Bij het aanmelden als gebruiker, geef je dan aan wat voor soort profiel jij wilt.

Je kunt natuurlijk ook schrijver en aandeelhouder tegelijkertijd zijn!
Nadat je je hebt aangemeld, kun je je manuscript plaatsen of aandelen in een manuscript kopen en meeverdienen aan de mogelijke boekverkoop. Ook kun je je aanmelden voor de TenPages.com nieuwsbrief. Dan ontvang je leuke informatie zoals schrijftips, informatie over literaire evenementen, recensies door mensen uit het schrijfvak, columns en nog veel meer. De gegevens die je bij TenPages.com invult, worden altijd vertrouwelijk behandeld!
"
Ik hoop dat je hiermee een stuk in de goede richting bent geholpen, succes!