Vraag van Zoon van 7 jaar, Thijmen. Hoe kan Sinterklaas zo oud worden. Eet hij speciale voedsel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PSSSSSTTTTTT! De sint BESTAAAAT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het van belang dat hij Thijmen heet?

Antwoorden (7)

Sinterklaas was vroeger toen hij aan alle kindjes wat gaf heel bekend. Toen zei iemand ik heb een drankje voor je hiermee zal je eeuwig blijven leven zodat iedereen nog van je kan genieten. Alle pieten kregen ook een drankje en daardoor is Sinterklaas zo oud.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook eet Sinterklaas vandaag de dag nog speciaal voedsel zo houd hij zich op de been. Helaas is de gene die dit speciale voedsel maakt anoniem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet Sinterklaas zelf ook niet (interview op tv), hij wordt gewoon niet oud.

Toegevoegd na 33 seconden:
Het is een wonder, het is niet te verklaren. Een raadsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik altijd te horen kreeg was dat hij een drankje had waardoor hij altijd blijft leven... (nooit aan getwijfeld natuurlijk :-) )

Toegevoegd na 1 minuut:
je zou er ook nog bij kunnen zeggen dat hij heel veel groente en fruit eet, en hij altijd zijn bordje 's avonds leeg eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He die had ik net gedaan :d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha geniaaal die laatste! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar die van jou was een moeilijke variant met allemaal kinderen enzo, veel te ingewikkeld. Gewoon kort en krachtig, maar ik geef je wel een plusje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een borreltje jenever om hart en vaten soepel te houden... ;)
Jullie hebben het allemaal verkeerd. Sinterklaas is niet dezelfde persoon door de eeuwen heen. Wanneer een Sint oud wordt, zoekt hij een waardige opvolger. Die gaat in de leer op een speciale school in Spanje. Wanneer hij goed genoeg is, neemt hij de stok over en gaat de oude met pensioen. Sinterklaas gaat meer om de instituut dan om de persoon. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook geniaaaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yancha, een kind van 7 is prima in staat om zoiets te begrijpen...
+ Voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eindelijk is een antwoord die ergens op slaat xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En gewist is de account! .......
Ik denk dat het tijd wordt om Thijmen te vertellen dat er heel vroeger iemand heeft geleefd die Nicolaas heette en een weldoener was voor armen en ook een beschermer van mensen in nood.
Omdat het zo bijzonder is wat deze Nicolaas heeft gedaan wordt dit nog altijd herdacht en hebben wij er een mooi feest van gemaakt waar kinderen cadeautjes krijgen.

Mijn dochter is nu 8, en zat/zit jaar ook in de twijfelfase. Dit begint zo'n beetje met deze vraag. Kinderen gaan begrijpen hoe het in elkaar zit en dan moet je volgens mij als volwassenen daar geen leugens over vertellen omdat het zo jammer is als ze niet meer in Sinterklaas "geloven". De mooie achtergrond van het verhaal vertellen is dan veel mooier, en kinderen voelen zich best heel groot dat ze dat al mogen weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het ook
Door al die pepernoten natuurlijk !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat Sinterklaas altijd vrolijk is en van het leven geniet wordt hij heel oud.