Is het doen om met de auto door Chili te trekken.?/

Volgend jaar febr+maart hebben we 8 weken om door Chili te trekken. Is dit te doen met een huurauto? heb je ook 4x4 nodig? Wie kan me van info voorzien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ik woon op het moment in Chile (cachon del Maipo) dus ik kan je daar prima mee helpen.

Een 4x4 is in principe niet nodig voor de gewone wegen, gezien die (bijna) van Europese standaard zijn.
Als je echter richting het verre noorden wilt (atacama woestijn) of dagtochtjes wilt maken naar vrij afgelegen plaatsen in de Andes en/of Patagonia dan is het zeker wel aan te raden.

Om gewoon van A naar B te komen over de normale, publieke wegen is een gewone auto dus perfect, maar om echt het avontuur op te zoeken en/of dagtochten te maken zou ik je zeker aanraden om een 4x4 aan te schaffen.
Veel plezier!