geven zeekoeien ook melk?

Koeien geven melk, maar hoe zit dit met zeekoeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Ja zeekoeien kunnen ook melk geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jazeker!
Ze geven 14-18 maanden lang melk aan hun jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn ZOOG dieren : die geven nagenoeg allemaal melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die geven geen melk aan de mens, alleen aan de kleintjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle beetjes helpen ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn bedoeling is om die vervelende reclame te stoppen en misschien lukt het op deze manier.
Verder vind ik GV nog steeds leuk ;)"
Ja, ik heb even voor je gegoogled of een zeekoe een zoogdier is.
Dat is het, zoogdieren geven melk, ook als ze onder water leven, kijk maar naar dolfijnen.
Aangezien de zeekoe een zoogdier is, geeft deze melk.
De melk is gewoon bedoeld om hun jongen mee te voeden.
Net als bij elk zoogdier, mensen geven bijvoorbeeld ook melk.
Als de jongen groot genoeg zijn om geen moedermelk meer te hoeven drinken stopt de productie omdat er niemand de melk meer drinkt.

Dit is bij 'normale' koeien ook het geval, maar daar wordt er het hele jaar door melk afgetapt(ook al zijn de jongen opgegroeid en drinken ze niet meer bij hun moeder) waardoor de productie niet stopt.

Toegevoegd na 41 seconden:
Zoog-dier
zoog, zuigen, melk zuigen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huid en haar

Het haarkleed kan vele vormen aannemen; een sterke reductie resulteert in een vrijwel naakte huid (o.a. walvisachtigen, nijlpaarden, olifanten, zeekoeien), maar de haren kunnen ook tot stekels (o.a. mierenegels, egels en stekelvarkens) of schubben (o.a. schubdieren en gordeldieren) geworden zijn. De huid is rijk aan klieren: talg-, geur-, zweet- en melkklieren, de laatste vermoedelijk ontstaan uit talg- of zweetklieren. Geuren spelen een belangrijke rol in het leven van de Zoogdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeekoeien zijn zoogdieren en geven melk. Het is tevens een van de weinige zoogdieren (samen met olifant en mens) waarvan de tepels tussen de voorpoten/armen/flippers zitten.