De Camels van 1965; smaakten die echt heel anders dan die van 2010?

Ik rook niet meer maar ik heb zo'n idee.

Toegevoegd na 13 minuten:
Noem bij voorkeur jaartallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ze zijn begonnen met een mix van Turkse en Amerikaanse tabak. Tegenwoordig staat er dat niet meer op. Waarschijnlijk omdat de gedachte over roken is veranderd.
Het zal zeker wel anders smaken. Zowiezo was de filter er in die tijd niet. Maar feiten heb ik niet voor je. Helaas rook ik wel maar gelukkig niet vanaf 1965.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alhoewel 1965 ver voor mijn tijd is denk ik dat de Camels van tegenwoordig wel anders smaken als toen ja.
Veel sigaretten producenten passen zo nu en dan hun ingredienten of de samenstelling daarvan aan. En ik denk dat dat in sinds 1965 wel een aantal keren gebeurd zal zijn en dus de smaak wel iets zal verschillen. Wellicht niet zoveel want Camel zal er wel voor hebben gezorgd dat de 'Camelsmaak'behouden is gebleven en dat hun sigaretten niet smaken naar een ander (goedkoper) merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is zo.
Maar dat is niet alleen met het merk camel zo, maar met
bijna alle merken.
Hoe dat komt, ik zal proberen om het uit te leggen.
De belastingen op sig is vanaf 1965 bijna jaarlijks verhoogd, daardoor zijn er minder rokers.
De fabrikanten willen hun winstmarges op peil houden,
ondanks dat zij minder verkopen.
Om dat te bereiken gaan de fabrikanten goedkoper
produceren, en dat kan op verschillende manieren.
Grotere en snellere machines, minder personeel,prijsverhoging, enzz.
Maar ook het product zelf ( de sigaret ) onder de loep te
nemen, door b.v de samenstelling te veranderen, wat
een grote besparing voor de fabrikant opleverd.
En hier moet je denken aan b.v wat mindere kwaliteit
tabak te gebruiken.