Waarom krijg ik last van zweet voeten in niet echte leren schoenen !!Echt leer heb ik er geen last van ...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

je voeten zweten altijd... doe maar eens een plastic zakje om je voet en laat dat een tijdje zitten...

een schoen die van kunststof is, werkt het zelfde als dat plastic zakje... en leren schoen werkt het zelfde als je huid... het is ook huid ...en laat vocht door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat leer ademt. Het laat lucht bij je voeten, en dat merk je. Kunststof ademt niet. Trek maar eens een plastic handschoen aan. Na een paar minuten begint je handpalm te zweten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet een vervelend probleem zijn. Wat ik erover weet is dat leren schoenen ademen, gymschoenen en niet echt leren schoenen ademen/ventileren niet waardoor je een soort van 'broeikaseffect' krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid is feitelijk ook leer... En dat ademt ook... vandaar dat je zweetvoeten kunt krijgen... Andere schoenen zijn vochtafsluiters, dus maken het nat...

Ik zou nog een tikje verder gaan, neem sandalen... Mooi en makkelijk en vooral geen problemen meer met zweet... Ik loop al 30 jaar alleen maar op sandalen, ik kan geen dichte schoen aan mijn voeten hebben...

En nog een voordeel van sandalen is dat je bewuster je voeten gebruikt, door ze voorzichtiger neer te zetten bij elke stap... In het begin even wennen, maar al snel is het je gewoonte... En een goede gewoonte...

En als het koud is, dan heb je er geen last van, want als je dichte schoenen draagt, dan blijven de tenen koud als je binnenkomt, en met sandalen is de kou meteen weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 XiniX, maar dan wel bij voorkeur leren sandalen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk Mephisto alleen Mephisto´s
Het klopt inderdaad doordat je leren schoenen kunnen ademen, wat eigenlijk een beetje een rare benaming is want het klinkt zo net alsof je schoenen leven. Het betekent dat de warmte die van je voeten afkomt niet binnenin je schoenen blijft hangen maar via het leer de schoen uitgaan, waardoor je voet dus vrij droog blijft. Je hebt nu ook schoenmerken die dit systeem ook gebruiken in de zool.