Wanneer is er sprake bij een balanspost van materieelbelang en wanneer is er sprake van wezenlijkbelang?

is er bij een balanspost of winst en verlies rekenening (Jaarrekening/verslag) boven 50 % van totaal vermogen sprake van wezenlijkbelang of materieelbelang?

Overigens is het de tweede keer dat ik deze vraag stel, omdat de eerste keer ik geen antwoord gekregen had hierover.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Informatie in de jaarrekening is materieel indien het weglaten of het onjuist weergeven daarvan economische beslissingen die gebruikers op basis van de jaarrekening nemen, zou kunnen beinvloeden.

Toegevoegd op 30-05-2009 09:12:31
Het lijkt me dat er sprake is van materieel belang.

Als er namelijk een post in de jaarrekening afwijkt met meer dan 50% van het totale vermogen zal dit zeker beslissingen van de gebruikers beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is geen antwoord op mijn vraag helaas..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een antwoord op deze vraag: "Wanneer is er sprake bij een balanspost van materieelbelang en wanneer is er sprake van wezenlijkbelang?" Wat je met de tweede vraag bedoeld is mij niet helemaal duidelijk..