Wat is eraan de hand als 1van de 2 goerami's achter de ander aan zit?

(niet continue)maar af en toe, ik heb ze net gekocht en ze zeggen dat ze terretoriaal worden als je 2 mannetjes hebt,heb ik hier 2 mannetjes of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (1)

Het geslacht onderscheiden is niet zo moeilijk bij de meeste goerami’s. Ik weet niet welk soort jij hebt, maar de dwerggoerami is één van de makkelijkste .... de man heeft mooiere en fellere kleuren dan de vrouw. Meestal is de vrouw wat grijsachtig.
Goerami’s moeten in een paartje gehouden worden. Alleen zullen ze snel weg kwijnen in het aquarium. Het aquarium hoeft niet zo groot te zijn voor deze vis, zo een 60 cm is redelijk, liever een 80 cm aquarium.
Omdat deze vissen in kleine watertjes voorkomen hoeven ze niet in diepe grote bakken gehouden te worden. Wel vraagt dit visje om een regelmatige waterverversing! De vis is enigszins schuw, dus een beplante bak zou hem wat zekerheid kunnen geven, verstopplaatsen zijn ook een must.
De temperatuur van het water moet zo'n 25 graden zijn en voor het kweken mag het water wel 29 graden bedragen.
Het ligt er ook aan uit welke wateren de vissen komen. Komen ze uit 2 verschillende wateren, dan zou het kunnen zijn dat ze elkaar niet accepteren.