Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik of mijn groene stroom wel echt groene stroom is? ik merk het verschil met 'gewone' (grijze) elektriciteit niet.

Groene stroom is hot maar hoe weet ik of die wel echt duurzaam is en het milieu niet belast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
766

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Uit jouw stopcontact komt dezelfde stroom als die bij je buurman die geen groene stroom heeft. Dus daar zit dat verschil niet in. Wat de stroomproducent jou belooft is dat in totaal net zoveel groene stroom aflevert als er consumenten zijn die dit willen. Dus hij belooft jouw geld te steken in milieuvriendelijker opwekken van stroom.

Toegevoegd op 28-05-2009 16:19:37
vond nog een leuke link voor je:
http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Groene%20elektriciteit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om maar met de woorden van een energieaanbieder te spreken: "Stroom is gewoon stroom!"

En ze leggen voor jou echt geen aparte kabel aan, waar dan groene stroom door komt. Iedereen krijgt gewoon stroom binnen en dit is een combinatie van groene-, grijzestroom en kernenergie...

Verder kun je alleen maar aannemen dat de groene stroom die jij af neemt daadwerkelijk groene stroom is. Je kunt dit absoluut niet zeker weten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene stroom bestaat niet, maar wij geloven alles... Daarom...

Grijze stroom wordt rode stroom, omdat die binnenkort verboden wordt... En wij geloven alles weer...

Laat je niets wijs maken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het percentage groene stroom-klanten bijvoorbeeld 40% is moeten de energie-aanbieders volgens mijn informatie minimaal dat percentage van hun energie via ''groene methoden'' hebben verkregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct, +1. En dit wordt gecontroleerd door de overheid - of door een instantie die door de overheid met deze taak is belast, dat weet ik zo snel niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding