door met goede zin op te staan en fluitend naar benden te lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door met je goede been uit bed te stappen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Zorg voor voldoende nachtrust
2. Zet je lichaam in werking
3. Gebruik muziek om je ochtendhumeur te managen
4. Sta eerder op
5. Ontbijt en beweeg!
6. Maak het makkelijk voor jezelf
7. Plan je dag vooruit
8. Plan iets leuks voor jezelf
9. Manage je eigen ochtendhumeur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door positief aan je dag te beginnen ... en niet nadenken over je humeur...
en goed uitslapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg je favoriete outfit alvast klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je zo uitgerust mogelijk bent, dus op tijd naar bed. Een lichtwekker kan helpen.
Zorg ook dat je gezond eet en dat je een beetje kalm kunt opstarten 's ochtends. Dus zet je wekker niet zo dat je daarna moet rennen en vliegen, maar neem de tijd voor een douche (als je wilt) en een ontbijt (moet).
En zeg tegen eventuele huisgenoten dat ze je een beetje met rust laten tot je echt wakker bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik (maar dat is mogelijk heel persoonlijk) heb er vooral STOREND last van in de donkere maanden. Niet te genieten ben ik dan, ook voor mezelf niet.
Mijn lichtwekker (ipv zo'n lawaaiding) doet al veel goed en de laatste dagen dwing ik mezelf (want ik was zo humeurig, had nergens zin in) om mijn daglichtlamp weer te gebruiken, ik ga er morrend voorzitten en als hij uitgaat voel ik me weer redelijk normaal
13 jaar geleden
Sta iets eerder op en neem de tijd om te 'landen'. Ja, zo noem ik dat, want wij hebben geen ochtendhumeur, wij moeten gewoon nog even landen. Anderen zorgen ervoor dat wij een ochtendhumeur krijgen ;)

Ik sta altijd iets eerder op dan mijn man. Zo heb ik even tijd om bij te komen. Zet een kopje koffie en doe b.v. de radio zachtjes aan. Een glas water drinken en lekker even de tuin in voor wat frisse lucht.

Na een half uurtje ben je al zover wakker en actief, dat er geen ruimte meer is voor een 'ochtendhumeur'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker slapen tot het middag is:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt wel voor elke oplossing een nieuw probleem he! ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders ik wel ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha + van mij, voor het antwoord:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is leuk!! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hapt als pacman! xD
Het helpt al, als je op tijd opstaat, zodat alle ochtendrituelen plaats kunnen vinden, en je fris gewassen en met een ontbijt in het lijf de fiets op kan.

Leg s avonds de kleren klaar die je de volgende dag aan wilt. En alles wat je mee wilt nemen. Kijk in je agenda wat je die dag te doen hebt,

Op tijd naar bed heeft er eigenlijk niet zoveel mee te maken. Tenminste dat is mijn ervaring.

Ik had vroeger een afschuwelijk rotOchtendhumeur.

Sinds ik alles voor de ochtend plan, is het totaal over.
En daarbij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga.

Ik zet de wekker (tegenwoordig de mobiel), en sta gewoon op. ""s Avonds grote meid, ''s morgens grote meid, dat zei mijn vader vroeger. En hij had gelijk.
Ik geef het hierbij door.

Meestal sta ik zingend op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
s'morgens om 5 uur op de fiets naar mijn werk? Daar zou ik nou een ochtendhumeur van krijgen !
Door jezelf een beetje voor de gek te houden. Als je net doet ALSOF je bij het opstaan een heel goed humeur hebt, lachend de gordijnen opentrekt, zingend naar beneden loopt, vrolijke kleren aantrekt, de ontbijttafel de avond tevoren al een beetje gedekt hebt en probeert te denken aan de leuke dingen die je die dag (eventueel na je werk) gaat doen. Stom genoeg werkt dat, en ga je je na een minuut of tien ook gewoon goed voelen.

Op dezelfde manier versterk je namelijk ook je moppergevoel als je humeurig opstaat en je er eigenlijk tegen verzet en gaat letten op alles wat niet gaat zoals je wilt.

Een ochtendhumeur heb je namelijk niet alleen jezelf, maar ook je huisgenoten mee. De beste remedie als je werkt of op school zit is zelfs : sta NOG iets vroeger op, zodat je ook 's morgens al tijd hebt om kort iets te doen wat je leuk vind, en je niet alleen maar tegen de stress van de ochtend aan hoeft te kijken.

Wel belangrijk is dat je 's avonds ook op tijd naar bed gaat, zodat je tegen de tijd dat je wekker gaat wel uitgerust en wellicht zelfs al wakker bent. Frisse lucht en een beetje beweging in de vroege morgen (al is het maar de vuilnisbak buiten zetten) doet al heel goed.

Een beetje balen op het moment dat je opstaat is geen punt ; dat doen we denk ik allemaal wel stiekem een beetje. Maar hoe je dat humeur voor de rest van de dag wilt gaan ontwikkelen / voeden / ombuigen, dat heb je helemaal zelf in de hand.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heerlijkste moment van de dag vind ik 's ochtends buiten in de tuin een kop koffie drinken, net voor de rest van de familie wakker moet worden. (We praten dan over een uur of zes trouwens - zomer en winter, jaarrond.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem wat meer tijd voor jezelf om rustig wakker te worden.
Mijn dochter ging er altijd iets eerder uit, zodat ze even niemand aan haar hoofd had. (ze stond ook meestal in de negeerstand het eerste half uur :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga vroeg op bed en sta zo laat mogelijk op.