Hoe kan het dat als de zon in je ogen schijnt(terwijl je je ogen dicht hebt) je rood, geel enz. ziet, terwijl je anders zwart ziet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Dit effect heb je ook als je in een 2500 watt bouwlamp kijkt...

Dit komt omdat je oogleden de hoeveelheid licht niet voldoende kunnen verduisteren. En dat houd in dat je dan allerlei kleuren ziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet als deze uit staat Starbless :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ga ik ook niet van uit dat deze uit staat BvB;-)

Andere antwoorden (3)

Je ziet de kleur van je huid en je bloed, omdat de zon daar doorheen schijnt. Als de zon niet in je ogen schijnt valt er te weinig licht door je ooglid heen om te kunnen zien. Hetzelfde als wanneer je met een lamp op een velletje papier schijnt, dan kan je dat aan de achterkant ook zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ooglid is maar een heel dun velletje... wat je ziet is vel en bloed waar het licht doorheen schijnt...
net zoiets als in een donkere kamer met een zaklampje door je oor of hand schijnen of de brandende zaklamp in je mond steken...dikke pret als je dat nog nooit eerder hebt gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooglid is dun. Stroomt bloed door, dat zie je eigenlijk. In het donker zie je niet duidelijk genoeg door dit redelijk transparante stukje lichaamsdeel om die bloedkleur te zien.