waar leeft volgens de griekse legende de minotaurus ? als deze bestaat waar moet ik dan zoeken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Het Kretenzische labyrint was in de mythologie beroemd om de Minotaurus — een mythologische man met een stierenkop — die er woonde. Pasiphaë, de vrouw van
Minos, de koning van Kreta, zou dit wezen gebaard hebben — vandaar zijn naam, Minotaurus, wat „Stier van Minos” betekent.

Volgens deze mythe had de stad Athene een oorlog met Kreta verloren en waren haar inwoners verplicht elke negen jaar veertien tieners — zeven jongens en zeven meisjes — als slachtoffer aan de Minotaurus te sturen. Deze jongeren liet men het labyrint ingaan, waar zij verdwaalden en naar verondersteld verslonden werden door de Minotaurus.

Na verloop van tijd nam een van de jongeren, Theseus, echter de uitdaging aan en ging het labyrint binnen om dit mythische monster te doden. Toen Theseus op de Minotaurus stuitte, zou hij die met zijn zwaard omgebracht hebben. Om te ontsnappen keerde hij op zijn schreden terug door een gouden draad te volgen die hij vanaf de ingang van het labyrint had neergelegd. De draad was hem gegeven door Ariadne, de dochter van koning Minos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien vind je hier wat je zoekt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Minotaurus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Kreta
de architect van het labyrint, Daedalus, werd verbannen naar Kreta, daar bouwde deze het labyrint, waar de minotaurus werd gevangen gehouden..

Toegevoegd na 3 minuten:
werd verbannen uit Athene, en vluchtte naar Kreta ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je de vraag in de egenwoordige tijd stelt (waar leeft, in plaats van waar leefde): Nergens. Als je de Griekse mythen mag geloven, is de minotuarus gedood Theseus.

Dit zou gebeurd zijn op Kreta, dus je wilt daar een eventuele zoektocht beginnen.

Toegevoegd na 25 seconden:
EN ik ben een t vergeten in "tegenwoordige"...