Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze kat miauwt als een oude opa, ze is pas 2, kan dit weer beter worden?

Onze Oosters Korthaar heeft nooit veel gemiauwt, maar ze kon het wel. Ze gaat nooit naar buiten en heeft dus ook nooit tegen andere katten kunnen miauwen.
Nu hebben we een kitten er bij die krols is, af en toe komt er nu een klein miauwtje uit maar die is wel super schoor alsof het een oud opaatje is.
Nu is onze vraag of ze het miauwen weer kan leren of dat het altijd zo zal blijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

iedere kat miauwt op een andere manier. Het is net zoals iedere persoon een andere stem heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor je kat gaat op den duur goed miauwen...
kwestie van tijd en er komt een dag miauwen ze tegen elkaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is ze wel gezond, qua levendigheid en eten, om een keelontsteking uit te sluiten?
als ze voorheen normaal miauwde, en het klinkt ineens anders, dan zou ik even overleggen met de dierenarts, en haar goed in de gaten houden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ja hoor juist veel melk geven daar word ze\hij snel beter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ieder mens zijn eigen stemgeluid heeft, zo heeft iedere kat zijn of haar eigen "miauw". Wij hebben 4 hooligans rondlopen hier en ze hebben iedere hun eigen miauw: de een heel hoog en kort, de andere een lange diepe brom (inderdaad de kater in het gezelschap), een die een beetje "mekkert" en een met korte miauwtjes. Een komt er uit het asiel, zij miauwde in het begin helemaal niet eigenlijk, nu ze haar draai gevonden heeft, begint ze ook mee te doen. Er is niet een "standaard iso-gecertificeerde miauw". Zolang ze je meubels slopen, de pan op het aanrecht leeg likken, de vitrage als stormbaan gebruiken en midden tussen het ontbijtservies op tafel liggen te zonnen, zou ik me geen zorgen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding