Waarom staat op de ledborden bij snelwegen een tijdsaanduiding plus min vertraging? File in km is gemakkelijker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Voor veel mensen niet die bijvoorbeeld naar hun werk toemoeten. Dan kunnen ze doorgeven dat ze bijvoorbeeld 30 minuten te laat komen. Als er file in km staat is het moeilijk te schatten hoe lang dat duurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft een idee van de tijd van aankomst omdat je achteraan in de file niet ziet hoe hard het aan de voorkant opschiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een aantal minuten meer tot de verbeelding spreekt dan een aantal kilometers. In het laatste geval moet je maar raden hoe lang het gaat duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een file van bijvoorbeeld vijf kilometer kan voor een vertraging zorgen van tien minuten, maar ook voor een vertraging van een half uur. dat hangt helemaal af vab de oorzaak van de fie; een ongeval waarbij de weg geblokkeerd is of gewoon een te groot verkeersaanbod op dat moment.