Waarom krijg je geen opruimingskorting wanneer je met een cadeaubon wilt betalen?

Ik wilde een cadeaubon van 25 euro besteden in een boetiek. De verkoopster wees mij op 40 procent kassakorting. mooi meegenomen dacht ik want voor 25 euro koop je niet veel in een boetiek waar je normaal helemaal niet komt. Ik zocht iets uit van 100 euro want ik kreeg immers nog 40 procent korting? Dan zou ik nog 35 euro bij moeten betalen en dat had ik dan nog wel over voor mijn aankoop die ik anders niet zou hebben gedaan. Bij de kassa echter bleek dat ik geen 40 procent korting kreeg omdat ik met deze bon (van hun eigen bedrijf) wilde betalen. Is toch raar? 25 euro is toch 25 euro? Ik heb het jurkje terug gegeven en ben uiteindelijk met 2 bussen haarlak uit de kapsalon aldaar (die samen 26 euro kostten) naar huis gegaan. daar ga ik dus nooit weer naartoe (ik kwam er toch al niet).
Maar mijn vraag i": Klopt dit wel? dat de kassakorting niet voor mij zou gelden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik neem aan dat iemand gewoon 25 euro voor die bon heeft betaald, dus ik vind het ook nogal apart.

En als er op de achterkant niks over op staat, dan mag het zeker niet.

Als ze zeggen ja maar niet in combinatie met andere kortingsregelingen... dan is een cadeaubon geen kortingsregeling, het is gewoon een andere vorm van betalen.

Ik weet niet of dit een priveboetiek is ofzo, maar als dit gewoon zo'n winkel is waar er ook meer van zijn, zou ik contact opnemen met de hoofdvestiging (vast wel op internet te vinden) en dit aankaarten, misschien krijg je er nog wat voor ter compensatie van het ongenoegen en die winkel dan misschien wel een "standje" dat ze een legitiem betaalmiddel weigeren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag naar de algemene voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is raar en dat klopt niet. Een cadeaubon vertegenwoordigd gewoon geld, niks meer en niks minder. Het enige dat een winkel niet hoeft (en in de regel ook niet doet) is geld teruggeven voor een dergelijke bon.
het niet als geld accepteren van hun eigen bonnen lijkt me iets dat beslist niet door de beugel kan, en ik zou het dan ook zeker aankaarten bij een of andere consumentencommissie, de Ombudsman bijvoorbeeld. Je zult er vermoedelijk wel een mailtje aan moeten wagen, want het lijkt me een vrij specifieke situatie. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, zo'n bon is gewoon een vordering.
Het is inderdaad een rare gang van zaken. Ik zou geen reden kunnen bedenken, waarom de kassakorting niet zou gelden, als je betaald met een bon, die nota bene in eigen beheer van de winkel is uitgegeven.

Kan me voorstellen dat je nooit weer naar deze winkel gaat, want hun service laat flink te wensen over.
13 jaar geleden
Natuurlijk klopt dit voor geen meter. Of het nu in de voorwaarden staat of niet, dit is gewoon misleiding, want die cadeaubon die 25 euro waard zou zijn, blijkt dat helemaal niet te zijn.
Nooit meer komen bij die 'boutiek'. Hoe heet die eigenlijk?