CMS koppelen aan een bestaande website, is dat een enorme (dure) ingreep, of 'stukje cake'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

In elk geval een tijdrovende actie, en tijd is geld. Je website zal eigenlijk helemaal opnieuw in elkaar gestoken moeten worden en dat is handwerk. Afhankelijk van hoe groot jouw website is, zal het dus duurder zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in de alle gevallen niet simpel. Maar hoe ingewikkeld het is hangt af van het volgende:

- Hoe groot is de website? (aantal pagina's menus enz)
- Hoe ingewikkeld is het huidige ontwerp (als het heel simpel recht toe recht aan is kan dit makkelijk gedupliceerd worden in een website met content management systeem)
- Moet het huidige ontwerp bewaard blijven? Zo niet, is een bestaand CMS met een makkelijk ontwerp waarschijnlijk de simpelste optie
- Zijn er speciale functionaliteiten nodig in het CMS? Als het enkel tekst aanpassen is is dat makkelijker dan een CMS waarin je recepten in past met losse velden voor alle ingredienten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een CMS koppelen aan een bestaande site kan net zo makkelijk zijn als je wilt. Gewoon de bestaande site op een subdomeintje gooien, en de hoofdsite vullen met CMS met nieuwe artikelen. Dan houd je het subdomein als archief.
Als je de bestaande artikelen echter in de CMS wilt overnemen, dan kost het de nodige tijd (en dus centen).